• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Education and Analog Role-Playing Games: Theory and Pedagogy, Volume 1

    Education and Analog Role-Playing Games by Haarman, Susan;

    Theory and Pedagogy, Volume 1

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 140.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        66 885 Ft (63 700 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 689 Ft off)
      • Kedvezményes ár 60 197 Ft (57 330 Ft + 5% áfa)

    66 885 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó CRC Press
    • Megjelenés dátuma 2025. december 9.

    • ISBN 9781041076124
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem352 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 3 Illustrations, black & white; 3 Halftones, black & white; 3 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Education and Analog Role-Playing Games: Theory and Pedagogy brings together scholars and educators who explore the educational potential of analog role-playing games (tabletop role-playing games and live action role-play) through the lens of pedagogical theory. These games trace their roots to educational war games and teaching aids.

    Több

    Hosszú leírás:

    Education and Analog Role-Playing Games: Theory and Pedagogy brings together scholars and educators who explore the educational potential of analog role-playing games (tabletop role-playing games and live action role-play) through the lens of pedagogical theory. These games trace their roots to educational war games and teaching aids. This volume goes further and takes a deeper dive into why they are such effective tools for learning, imagination, and identity development. This volume offers a multidisciplinary analysis that draws on philosophy, history, psychology, and critical pedagogy. Contributors examine how analog role-playing games intersect with educational theories such as constructivism, pragmatism, and experiential learning and explore classroom and nontraditional learning contexts. The rich insights position analog role-playing games as rich sites for identity exploration, deliberation, and transformative practice. Rather than simply advocating for gamification or offering how-to guides, this book critically interrogates how these games work, what they offer learners, and what pedagogical challenges they help us address. It is a valuable resource for educators, game scholars, and instructional designers interested in leveraging narrative, collaboration, and play for powerful learning experiences.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction, Part I - Wisdom Check: Pedagogy and Theory, Chapter 1 - Teaching Rolls: The Practice of Teaching and Game Mastering Through the Lens of John Dewey, Chapter 2 - We Are Playing in a Material World: Thinking and Learning Through the Physical Objects of Tabletop Role-playing Games, Chapter 3 - From Diverse Roots to Dual Classing: Crystallizing The Role of Tabletop Role-playing Games in Education, With Examples from Corporate Learning & Development, Chapter 4 - Edu-larp: The Promises and Pitfalls of the Method, Part II - A Place at the Table: Inclusive and Transformative Learning through Tabletop Role-playing Game, Chapter 5 - Storyworlding Together: Tabletop Role-playing Games as Inclusive Becoming, Chapter 6 - Transforming Crisis into Growth: Neurodivergence, Bleed, and Care Ethics in Tabletop Role-playing Games, Chapter 7 - Collaboration and Empowerment for an Inclusive Environment: Social Constructivism in the Composition Classroom and Tabletop Roleplaying Games, Part III - Proficiency Bonus: Disciplinary Challenges and Opportunities, Chapter 8 - Historiography and History Role-Playing Games: The Past Is What We Play It, Chapter 9 - Edu-larp and Positive Psychology: Theory, Practice, and Case Study, Chapter 10 - Playing a Role in Democracy: Political Live Action Role-playing Games, Activism, and Deliberation, Chapter 11 - Mapping the Design Terrain between Live Action Role-playing Games and Deliberative Events for Democratic Skill Development

    Több