Sound and Music for Games
The Basics of Digital Audio for Video Games
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 48.14
-
19 966 Ft (19 015 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 993 Ft off)
- Kedvezményes ár 15 973 Ft (15 212 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
19 966 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1st ed.
- Kiadó Apress
- Megjelenés dátuma 2022. szeptember 22.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9781484286609
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem274 oldal
- Méret 235x155 mm
- Súly 456 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk XIX, 274 p. 69 illus. Illustrations, black & white 289
Kategóriák
Hosszú leírás:
Grasp the fundamentals of digital audio work in the context of video games, including the basics of middleware such as Fmod and Wwise. We will review software such as Apple's Logic and Garageband, Paul Davis's Ardour, and many other popular digital audio workstations.
We will start with an introduction to the basic terminology of digital audio work while also getting acquainted with current generation audio hardware. We will then discuss the basics of the venerable Musical Instrument Digital Interface (MIDI) and how it relates to music composition as well as the tools and techniques for writing tracker music/chiptunes. The book also covers plug-in software, soundproofing at home, and voice work.
The book takes a practical approach while tackling both hardware and software components used in cutting edge audio engineering, composition, and audio monitoring.
What You Will Learn
? Understand the fundamentals of digital audio production in the context of video games? Learn about audio integration with popular middleware solutions and APIs
? Leverage plugin effects software to sculpt your audio to professional levels? Identify modern audio file formats and how and when to use them
? Learn best practices when mixing sound effects and music for video games
Who Is This Book For
The intended readership includes beginners in digital audio engineering who use Windows, macOS, or Linux.
TöbbTartalomjegyzék:
Chapter 1: Bits, Sample Rates, and Other Fundamentals of Digital Audio.- Chapter 2: Current Generation Audio Hardware.- Chapter 3: Common Digital Audio Workstations.- Chapter 4: Manipulating the Spectrum - Audio Effects.- Chapter 5: Voiceover Work: Hardware and Techniques.- Chapter 6: MIDI and Composing in the Digital Age.- Chapter 7: Introducing MIDI 2.0.- Chapter 8: The Allure of Chiptunes.- Chapter 9: Popular Audio Solutions for Video Games.- Chapter 10: Selling and Licensing.
Több
Around India in 80 Trains
5 250 Ft
4 463 Ft