• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Relational Capital in Business: Innovation, Value and Competitiveness

    Relational Capital in Business by Drewniak, Rafał; Słupska, Urszula; Drewniak, Zbigniew;

    Innovation, Value and Competitiveness

    Sorozatcím: Routledge Studies in Management, Organizations and Society;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. május 5.

    • ISBN 9781032600826
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem156 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 240 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 36 Illustrations, black & white; 36 Line drawings, black & white; 21 Tables, black & white
    • 659

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book is devoted to discussing the most important concepts and issues related to the essence and importance of relational capital in modern companies, characterizing methods and tools for building relational capital, while pointing to the role of leadership in shaping employee engagement and building intra-organizational relationships. 

    Több

    Hosszú leírás:

    The concept of relational capital mainly refers to the value of the relationships a company creates with its stakeholders. These relationships inspired the authors to analyze their importance in the context of creating value for the enterprise and to explore the importance of leadership and communication in building relationships with the environment. Internal relational capital refers to the organization’s set of intellectual property, work processes and methods, executive procedures, databases, communication and information infrastructure. Employee relations and leadership activities become pivotal in this context, as improving relational competence and intra-organizational relational capital can foster building lasting relationships with external stakeholders. This book comprises two parts. The first is devoted to discussing the most important concepts and issues related to the essence and importance of relational capital in modern companies, characterizing methods and tools for building relational capital, while pointing to the role of leadership in shaping employee engagement and building intra-organizational relationships. The second part contains the results of empirical research on the importance of relational capital in organizations from the point of view of managers, and the features and scope of maintained relationships with stakeholders. This research allowed for the evaluation of ongoing relationships in terms of how they improved innovation, financial performance, or access to resources. The book will be especially valuable to researchers, academics, professionals and advanced students in the fields of organizational studies, employment relations and leadership.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction   Chapter 1. Relational capital – concept, meaning, methods   Chapter 2. Scope of interaction and measurement of relational capital   Chapter 3. Research methodology used   Chapter 4. Building company relationships   Chapter 5. Improving intra-organizational relationships   Chapter 6. Relational capital in the context of innovation, value and competitiveness   Conclusion

    Több