• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Photo-texts: Contemporary French Writing of the Photographic Image

    Photo-texts by Stafford, Andrew;

    Contemporary French Writing of the Photographic Image

    Sorozatcím: Contemporary French and Francophone Cultures; 14;

      • Kiadói listaár GBP 114.50
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        54 702 Ft (52 097 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Liverpool University Press
    • Megjelenés dátuma 2010. június 30.

    • ISBN 9781846310522
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem256 oldal
    • Méret 239x163 mm
    • Súly 666 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    What do photographs want? Do they need any accompaniment in today’s image-saturated society? Can writing inflect photography (or vice versa) in such a way that neither medium takes precedence? Or are they in constant, inexorable battle with each other?

    Taking nine case studies from the 1990s French-speaking world (from France, North Africa and the Caribbean), this book attempts to define the interaction between non-fictional written text (caption, essay, fragment, poem) and photographic image.

    Having considered three categories of ‘intermediality’ between text and photography – the collaborative, the self-collaborative and the retrospective – the book concludes that the dimensions of their interaction are not simple and two-fold (visuality versus/alongside textuality), but threefold and therefore ‘complex’. Thus, the photo-text, as defined here, is concerned as much with orality – the demotic, the popular, the vernacular – as it is with visual and written culture. That text-image collaborations give space to the spoken, spectral traces of human discourse, suggests that the key element of the photo-text is its radical provisionality.

    Andy Stafford’s book is a welcome and attractive publication to the fast-growing field of intermediality studies, and an exciting enrichment of a series that opens new ways in the study of postcolonial Francophony.

    Több

    Tartalomjegyzék:


    • Acknowledgements

    • List of Illustrations

    • Introduction

    • 1. Image-text: From the &&&x2018;Photobook&&&x2019; to &&&x2018;Photo-essayism&&&x2019;

    • 2. Found Family Photos: Voicing in Anne-Marie Garat&&&x2019;s Essayism

    • 3. My Favourite Piccies: Sequencing, Structuring and Essayism in Photo-Anthologies by R&&&xE9;gis Debray and Denis Roche

    • 4. Distance and Self in Raymond Depardon&&&x2019;s Errance

    • 5. Regards crois&&&xE9;s: The Moroccan City by Tahar Ben Jelloun

    • 6. Fabulation in Fragments: Le&&&xEF;la Sebbar&&&x2019;s Algeria through the Photography of Marc Garanger

    • 7. Patrick Chamoiseau and Rodolphe Hammadi in the Penal Colony: Photo-text and Memory-traces

    • 8. &&&x2018;Paradis sans espoir&&&x2019;? Philippe Tagli&&&x2019;s &&&x2018;Photo-graffiti&&&x2019; in the Parisian Banlieue

    • 9. &&&x2018;La l&&&xE9;gende de l&&&x2019;histoire&&&x2019;: Bernard No&&&xEB;l&&&x2019;s Captions for Photography of the Paris Commune

    • Conclusion: Silence, Orality, History

    • Notes

    • Bibliography

    • Index

    Több