Concept and Design Developments in School Improvement Research
Longitudinal, Multilevel and Mixed Methods and Their Relevance for Educational Accountability
Sorozatcím: Accountability and Educational Improvement;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 53.49
-
22 184 Ft (21 128 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 437 Ft off)
- Kedvezményes ár 17 748 Ft (16 902 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
22 184 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1st ed. 2021
- Kiadó Springer International Publishing
- Megjelenés dátuma 2021. június 16.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783030693442
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem312 oldal
- Méret 235x155 mm
- Súly 647 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk VIII, 312 p. 27 illus. Illustrations, black & white 171
Kategóriák
Hosszú leírás:
This open access book discusses challenges in school improvement research and different methodological approaches that have the potential to foster school improvement research. Research on school improvement and accountability analysis places high demands on a study’s design and method. The potential of combining the depth of case studies with the breath of quantitative measures and analyses in a mixed-methods design seems very promising. Consequently, the focus of the book lies on innovative methodological approaches.
The book chapters address design, measurement, and analysis developments as well as theoretical and conceptual developments. The relevance of the research presented in the chapters for educational accountability is discussed in the book’s discussion chapter.
Több
Tartalomjegyzék:
Chapter 1. Introduction (Arnoud Oude Groote Beverborg, Tobias Feldhoff, Katharina Maag Merki, & Falk Radisch_.- Chapter 2. Why must everything be so complicated? Demands and challenges on methods for analyzing school improvement processes (Tobias Feldhoff & Falk Radisch).- Chapter 3. School Improvement Capacity – A Review and a Reconceptualisation from the Perspectives of Educational Effectiveness and Educational Policy (David Reynolds & Annemarie Neeleman).- Chapter 4. The relationship between teacher professional community and participative decision-making in schools in 22 European countries (Catalina Lomos).- Chapter 5. New Ways of Dealing with Lacking Measurement Invariance (Markus Sauerwein & Désirée Theis).- Chapter 6. Taking Composition and Similarity Effects into Account: Theoretical and Methodological Suggestions for Analyses of Nested School Data in School Improvement Research (Kai Schudel & Katharina Maag Merki).- Chapter 7. Reframing Educational Leadership Research in the 21st Century (David NG Foo Seong).- Chapter 8. The structure of leadership language: rhetorical and linguistic methods for studying school improvement (Rebecca Lowenhaupt).- Chapter 9. Designing and Piloting a Leadership Daily Practice Log: Using Logs to Study the Practice of Leadership (James P. Spillane & Anita Zuberi).- Chapter 10. Learning in collaboration: Exploring processes and outcomes (Bénédicte Vanblaere & Geert Devos).- Chapter 11. Recurrence Quantification Analysis as a methodological innovation for school improvement research (Arnoud Oude Groote Beverborg, Maarten Wijnants, Peter J.C. Sleegers, & Tobias Feldhoff).- Chapter 12. Regulation Activities of Teachers in Secondary Schools: Development of a Theoretical Framework and Exploratory Analyses in Four Secondary Schools Based on Time Sampling Data (Katharina Maag Merki, Urs Grob, Beat Rechsteiner, Andrea Wullschleger, Nathanael Schori, & Ariane Rickenbacher).- Chapter 13. Concept and Design Developments in School Improvement Research: General Discussion and Outlook for Further Research (Tobias Feldhoff, Katharina Maag Merki, Arnoud Oude Groote Beverborg, & Falk Radisch).
Több
The Many Faces of Multilingualism: Language Status, Learning and Use Across Contexts