Children in Immigrant Families Becoming Literate
A Window into Identity Construction, Transnationality, and Schooling
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2022. május 6.
- ISBN 9781032150253
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem190 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 7 Illustrations, black & white; 7 Line drawings, black & white; 11 Tables, black & white 259
Kategóriák
Rövid leírás:
This original book offers a meaningful window into the lived experiences of children from immigrant families, providing a holistic, profound portrait of their literacy practices as situated within social, cultural, and political frames.
TöbbHosszú leírás:
This original book offers a meaningful window into the lived experiences of children from immigrant families, providing a holistic, profound portrait of their literacy practices as situated within social, cultural, and political frames. Drawing on reports from five years of an ongoing longitudinal research project involving students from immigrant families across their elementary school years, each chapter explores a unique set of questions about the students’ experiences and offers a rich data set of observations, interviews, and student-created artifacts. Authors apply different sociocultural, sociomaterial, and sociopolitical frameworks to better understand the dimensions of the children’s experiences. The multitude of approaches applied demonstrates how viewing the same data through distinct lenses is a powerful way to uncover the differences and comparative uses of these theories. Through such varied lenses, it becomes apparent how the complexities of lived experiences inform and improve our understanding of teaching and learning, and how our understanding of multifaceted literacy practices affects students’ social worlds and identities.
Children in Immigrant Families Becoming Literate is a much-needed resource for scholars, professors, researchers, and graduate students in language and literacy education, English education, and teacher education.
"This timely volume…offer[s] much-needed insights for educators to understand the languages, literacies, cultures, and other assets that children from non-dominant backgrounds bring to their schooling….This volume offers precisely this proleptic lens to help educators see the past, reimagine the future, and act on the present to rewrite the trajectories of long-lasting inequities."
--From the Foreword by Guofang Li, University of British Columbia, Canada
Több
Tartalomjegyzék:
Foreword by Guofang Li
Introduction
Chapter 1: A Theoretical Tapestry of Sociocultural and Sociomaterial Perspectives
Chapter 2: A Longitudinal Methodology
Chapter 3: Neoliberal Messages and Being a "Good" Reader: The Cases of Carlos, Felipe, and Elina
Chapter 4: Capital, Field, and Emergent Bilingual Writers
Chapter 5: Being and Becoming Multilingual across Time
Chapter 6: Syncretic Literacy and Language Practices: The Case of James
Chapter 7: Sociomateriality and Becoming: Things and Doings across Time
Chapter 8: Conclusions
Appendix A: Introducing the Children
Több