• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Meanings of Music Participation: Scenarios from the United States

    Meanings of Music Participation by Fung, C. Victor; Lehmberg, Lisa J.;

    Scenarios from the United States

    Sorozatcím: Routledge New Directions in Music Education Series;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 38.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        18 627 Ft (17 740 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 725 Ft off)
      • Kedvezményes ár 14 902 Ft (14 192 Ft + 5% áfa)

    18 627 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2024. október 8.

    • ISBN 9781032158617
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem266 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 420 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 15 Illustrations, black & white; 1 Halftones, black & white; 14 Line drawings, black & white; 16 Tables, black & white
    • 602

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book uncovers the multifaceted nature of music participation through a collection of studies in a wide variety of musical contexts across the United States.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book uncovers the multifaceted nature of music participation through a collection of studies in a wide variety of musical contexts across the United States. The contributors combine personal voices and vivid narratives with scholarship to present many potential meanings of music participation, and lay out research-based implications for lifelong music education. Exploring music participation in choral and instrumental ensembles; school music classes and community groups; in-person and virtual spaces; among children, young adults, and older adults; and for native-born citizens and immigrants, the 10 original studies in this volume present a diverse portrait of musical engagement. The chapters draw out themes including enjoyment, identity development, learner autonomy, social interaction, motivation, commitment, and quality of life, and draw connections between musical meanings and philosophical principles from both Western and Eastern traditions.


    Linked by interludes that connect the empirical studies with philosophical interpretations, this volume brings together multiple methodologies and perspectives to consider the social, cultural, and psychological meanings of lifelong music participation. It offers a valuable resource for scholars, professionals, and students working in school and community music or music education research, as well as readers interested in general education, social psychology, lifelong learning, and aging studies.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Series Foreword


    List of Contributors



    Introduction


    C. Victor Fung, Patrick K. Cooper and Lisa J. Lehmberg



    1. Space for Music Participations


    C. Victor Fung, Patrick K. Cooper, and Lisa J. Lehmberg



    Part 1: Early Schooling Years



    Interlude 1



    2. Discovering the Meanings of Music to Preschoolers and Kindergarteners in Music Class


    Lily Chen-Hafteck and Kate M. Bacich



    3. Exploring Meaning to Increase Engagement in a Fifth Grade General Music Class


    Kim Mieder



    Interlude 2



    Part 2: Adolescent Years



    4. Meanings of a Secondary General Music Keyboard Class for Middle School Students


    Elizabeth Bucura



    5. High School Choral Experience and Its Transfer Into Emerging Adulthood


    Morgan Jolley



    Interlude 3



    6. Foregoing High School Music Class to Discover Meaning in Music Making


    James "SoSoon" Gantt



    Interlude 4



    Part 3: Adult Years



    7. A Motivational Model of College Music Ensemble Participation for Non-Music Majors


    Hyesoo Yoo



    8. Divergent Paths: Connecting Musicking, Meaning, and Occupational Identity in Music Teachers


    Patrick K. Cooper


    9. Real Voices, Virtual Ensemble: The Meaning of Participation in Eric Whitacre’s Virtual Choirs


    Stephen A. Paparo



    Interlude 5



    10. Transformative Learning through Music Participation in a Dance Group Founded by Chinese Immigrants


    Danxu Ma



    11. Participatory Music Making and Quality of Life of Older Adults


    Lisa J. Lehmberg



    Interlude 6



    12. Meanings in the Making: Lifelong Implications


    C. Victor Fung and Lisa J. Lehmberg



    Appendices



    Index

    Több