Teaching Labor History in Art and Design
Capitalism and the Creative Industries
Sorozatcím: Routledge Studies in Education, Neoliberalism, and Marxism;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 41.99
-
20 060 Ft (19 105 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 012 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 048 Ft (15 284 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 060 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. október 26.
- ISBN 9781032372051
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem276 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 510 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 29 Illustrations, black & white; 7 Halftones, black & white; 22 Halftones, color 698
Kategóriák
Rövid leírás:
Drawing from American history, fashion design, visual culture, museum studies, and women?s history, among others, this book explores the challenges, rewards and benefits of teaching business and the labor history of art and design professions to those in higher education.
TöbbHosszú leírás:
Drawing from American history, fashion design, history of luxury, visual culture, museum studies, and women?s history, among others, this book explores the challenges, rewards and benefits of teaching business and the labor history of art and design professions to those in higher education.
Recognizing that artists and designers are no longer just creatives, but bosses, employees, members of professional associations, and citizens of nations that encourage and restrain their creative work in various ways, the book identifies a crucial need for art and design students to be taught the intricacies of these other roles, as well as how to navigate or challenge them. This empirically driven study features case studies in various pedagogical contexts, including museum exhibitions, group projects, lesson plans, discussion topics, and long-term assignments. The chapters also explore how the roles of designing and making became separated, how new technologies and the rise of mass production affected creative careers, the shifts back and forth between direct employment and freelancing, and the evolution of government interventions in creative fields.
With a diverse and experienced range of contributors, and providing a unique set of conceptual tools to interpret, cope with, and react to the ever-changing conditions of capitalism, this volume will appeal to educators and researchers across education, history, art history, and sociology, with interests in experiential learning, capitalism, equity, social justice and neoliberalism.
"With the rebellion of creative workers in museums, design studios, newsrooms, and Hollywood, this collection on the teaching of labor history comes just in time. In offering innovative pedagogy with fascinating case studies and powerful critique, Pyun, Quan, and their contributors break down that old dichotomy between art and labor. Luxury has come with a cost to those who make beauty possible. Chapters address the place of art and design in the history of capitalism, the example of the Bauhaus in exploring the tension between style and staging, the extracurricular commemoration as a way to deploy art for evoking memory around the Triangle Shirtwaist Fire, and the role of intermediaries in the selling of goods."
- Eileen Boris, Hull Professor of Feminist Studies, University of California Santa Barbara, author of
TöbbTartalomjegyzék:
1. Addressing the History of Capitalism for Artists and Designers
Több
Grosser CD-ROM Sprachkurs Spanisch, 1 CD-ROM: Interaktiv, Multimedial. Für Windows 3.1/3.11/95. Intensiv-Sprachkurs
3 832 Ft
3 640 Ft
Josef Sudek, Prague 1967
16 721 Ft
14 213 Ft