• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Teaching English Literature 16-19: An essential guide

    Teaching English Literature 16-19 by Atherton, Carol; Green, Andrew; Snapper, Gary;

    An essential guide

    Sorozatcím: National Association for the Teaching of English (NATE);

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 39.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
      • Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)

    19 105 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2013. június 20.

    • ISBN 9780415528238
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem232 oldal
    • Méret 246x174 mm
    • Súly 300 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 2 Illustrations, black & white; 2 Line drawings, black & white; 5 Tables, black & white
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Aimed at English teachers, teacher trainees, teacher trainers and advisors, this reflective yet practical guide and source of resources and ideas for teaching English literature courses is suitable for any sixth form classroom contexts. It will open up discussions about what teachers need to think about, know and do to teach effectively at this level, whether they teach English Literature through A Level, I.B, Pre-U or Highers.

    Több

    Hosszú leírás:

    Teaching English Literature 16 – 19 is an essential new resource that is suitable for use both as an introductory guide for those new to teaching literature and also as an aid to reflection and renewal for more experienced teachers. Using the central philosophy that students will learn best when actively engaged in discussion and encouraged to apply what they have learnt independently, this highly practical new text contains:




    • discussion of the principles behind the teaching of literature at this level;



    • guidelines on course planning, pedagogy, content and subject knowledge;



    • advice on teaching literature taking into account a range of broader contexts, such as literary criticism, literary theory, performance, publishing, creative writing and journalism;



    • examples of practical activities, worksheets and suggestions for texts;



    • guides to available resources.


    Aimed at English teachers, teacher trainees, teacher trainers and advisors, this resource is packed full of new and workable ideas for teaching all English literature courses.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Developing Response to Literature 16-19  Introduction: Imagining Literature in the Classroom  1. Debating the Literature Curriculum  2. Defining the Literature Curriculum  3. Actualising the Literature Curriculum  2. Teaching Poetry  Introduction: Poetry in the 16-19 Classroom  1. Teaching Poetry  2. Teaching Poems  3. Teaching the Novel  Introduction: The Novel in the 16-19 Classroom  1. Teaching the Novel  2. Teaching Novels  4. Teaching Drama  Introduction: Drama in the 16-19 Classroom  1. Teaching Drama  2. Teaching Plays  3. Teaching Shakespeare  5. Teaching Theory and Criticism  Introduction: Exploring Context and Interpretation  1. Questions of Value  2. Questions of ‘Meaning’  3. Using Literary Criticism  6. Teaching Contexts  Introduction: Crossing Forms, Crossing Time  1. Teaching Narrative  2. Teaching Modes  3. Teaching Periods and Movements  4. Bringing Text and Context Together  7. Teaching Writing  Introduction: Reading and Writing, Creativity and Criticism  1. Thinking, Talking, Reading, Writing  2. Creative Responses to Texts  3. The Critical Essay  Afterword  References

    Több