• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Teaching, Affirming, and Recognizing Trans and Gender Creative Youth: A Queer Literacy Framework

    Teaching, Affirming, and Recognizing Trans and Gender Creative Youth by Miller, sj;

    A Queer Literacy Framework

    Sorozatcím: Queer Studies and Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 35.30
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 640 Ft (13 943 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 928 Ft off)
      • Kedvezményes ár 11 712 Ft (11 154 Ft + 5% áfa)

    14 640 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1st ed. 2016
    • Kiadó Palgrave Macmillan US
    • Megjelenés dátuma 2019. május 7.
    • Kötetek száma 1 pieces, Previously published in hardcover

    • ISBN 9781349929399
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Lásd még 9781137567659
    • Terjedelem323 oldal
    • Méret 210x148 mm
    • Súly 460 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XXIII, 323 p. 35 illus. Illustrations, black & white
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Winner of the 2018 Outstanding Book by the Michigan Council Teachers of English

    Choice magazine as an Outstanding Academic Title for 2018

    Winner of the 2017 AERA Division K (Teaching and Teacher Education) Exemplary Research Award

    This book draws upon a queer literacy framework to map out examples for teaching literacy across pre-K-12 schooling. To date, there are no comprehensive Pre-K-12 texts for literacy teacher educators and theorists to use to show successful models of how practicing classroom teachers affirm differential (a)gender bodied realities across curriculum and schooling practices. This book aims to highlight how these enactments can be made readily conscious to teachers as a reminder that gender normativity has established violent and unstable social and educational climates for the millennial generation of lesbian, gay, bisexual, transgender, intersex, (a)gender/(a)sexual, gender creative, and questioning youth.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction: The Role of Recognition.- 2. Why a Queer Literacy Framework Matters: Models for Sustaining (A)Gender Self-Determination and Justice in Today's Schooling Practices.- 3. Teaching Our Teachers: Trans* and Gender Education in Teacher Preparation and Professional Development.- 4. Kindergartners Studying Trans* Issues Through I Am Jazz.- 5. Beyond This or That: Challenging the Limits of Binary Language in Elementary Education Through Poetry, Word Art, and Creative Bookmarking.- 6. The Teacher as a Text: Un-centering Normative Gender Identities in the Secondary English Language Arts Classroom.- 7. The T* in LGBT*: Disrupting Gender Normative School Culture Through Young Adult Literature.- 8. Risks and Resiliency: Trans* Students in the Rural South.- 9. Introducing (A)gender into Foreign/Second Language Education.- 10. Exploring Gender Through Ash in the Secondary English Classroom.- 11. Transitional Memories: Reading Using a Queer Cultural Capital Model.- 12. Trans* Young Adult Literature for Secondary English Classrooms: Authors Speak Out.- 13. Puncturing the Silence: Teaching The Laramie Project in the Secondary English Classroom.- 14. Making Space for Unsanctioned Texts: Teachers and Students Collaborate to Trans*form Writing Assignments.- 15. Using Queer Pedagogy and Theory to Teach Shakespeare's Twelfth Night.- 16. The Nonconclusion: Trans*ing Education in the Future- This Cannot Wait.-

    Több