• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Socioeconomic Segregation and Educational Inequality: Evidence from International Assessments

    Socioeconomic Segregation and Educational Inequality by Burroughs, Nathan A.; Gardner, Jacqueline A.; Zuschlag, Dirk F.; Van Vliet, Craig Joseph;

    Evidence from International Assessments

    Sorozatcím: IEA Research for Education; 15;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 53.49
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        22 184 Ft (21 128 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 437 Ft off)
      • Kedvezményes ár 17 748 Ft (16 902 Ft + 5% áfa)

    22 184 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 2024
    • Kiadó Springer Nature Switzerland
    • Megjelenés dátuma 2024. augusztus 28.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783031645938
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem127 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk X, 127 p. 4 illus., 3 illus. in color. Illustrations, black & white
    • 591

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This open access book uses multiple IEA Assessments to examine the relationship between socioeconomic segregation between classrooms and student outcomes. By examining Socioeconomic status (SES) segregation between classrooms as well as between schools, it produces a more accurate estimate of student sorting. Further, this study examines the differential impact of student sorting across subject areas and grades in order to explore whether school structure’s relationship to educational inequality exhibits content and longitudinal heterogeneity. This study employs time series, fixed-effect, random-effects, and synthetic-cohort methods to comprehensively investigate the robustness of the relationship between SES segregation and achievement inequalities. This project makes an important contribution to researchers’ understanding of student sorting’s impact using a comparative lens, while also providing important information to policymakers on the role of schools in mediating social inequalities.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1: Why Should We Care About School Segregation?: Nathan Burroughs.- 2: Conceptualizing Socioeconomic Segregation: Nathan Burroughs.- 3: How Do IEA Studies Measure Socioeconomic Status? Evaluating the Consistency and Stability of Items: Dirk Zuschlag, Jacqueline Gardner, and Nathan Burroughs.- 4: Measuring Socioeconomic Segregation: Nathan Burroughs.- 5: The Relationship between SES Segregation and Student Outcomes: Nathan Burroughs and Craig Van Vliet.- 6: Taking Socioeconomic Segregation Seriously: Nathan Burroughs.- Appendix A.- Acknowledgments.

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Socioeconomic Segregation and Educational Inequality: Evidence from International Assessments

    Southern Pioneers in Social Interpretation

    Odum, Howard W.;

    472 Ft

    425 Ft

    20% %kedvezmény
    Socioeconomic Segregation and Educational Inequality: Evidence from International Assessments

    Socioeconomic Segregation and Educational Inequality: Evidence from International Assessments

    Burroughs, Nathan A.; Gardner, Jacqueline A.; Zuschlag, Dirk F.; Van Vliet, Craig Joseph

    22 184 Ft

    17 748 Ft

    Socioeconomic Segregation and Educational Inequality: Evidence from International Assessments

    The Sanctuary

    Murray, Andrew Hunter

    13 593 Ft

    12 505 Ft

    Socioeconomic Segregation and Educational Inequality: Evidence from International Assessments

    Corpus Iuris Civilis VI: Digesten 35-39

    Finkenauer, Thomas; Luig _, Klaus; Rainer, Johannes Michael; , Knütel _, Rolf; Kupisch _, Berthold; Lohsse, Sebastian;(ed.)

    99 540 Ft

    Socioeconomic Segregation and Educational Inequality: Evidence from International Assessments

    Saint Camber

    Kurtz, Katherine

    23 820 Ft

    21 915 Ft

    Socioeconomic Segregation and Educational Inequality: Evidence from International Assessments

    Gott heißt nicht nur Vater: Zur Rede über Gott in den Übersetzungen der ?Bibel in gerechter Sprache?

    Gerber, Christine; Joswig, Benita; Petersen, Silke; (ed.)

    9 531 Ft

    8 578 Ft

    20% %kedvezmény
    Socioeconomic Segregation and Educational Inequality: Evidence from International Assessments

    Four Renaissance Comedies

    Shaughnessy, Robert;

    57 330 Ft

    45 864 Ft

    20% %kedvezmény
    Socioeconomic Segregation and Educational Inequality: Evidence from International Assessments

    Language Teacher Agency

    Tao, Jian; Gao, Xuesong (Andy);

    8 599 Ft

    6 880 Ft

    next