Serving the Marginalized through Design Education
 
A termék adatai:

ISBN13:9781032702445
ISBN10:1032702443
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:168 oldal
Méret:216x138 mm
Nyelv:angol
Illusztrációk: 40 Illustrations, black & white; 19 Halftones, black & white; 21 Line drawings, black & white; 1 Tables, black & white
700
Témakör:

Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek

Szociális kérdések, szociális munka

Kisebbségek szociológiája

A mérnöki tudományok általános kérdései

Építőmérnöki tudományok, építőipar

A művészetről általában

Építészet

Környezetmérnöki tudományok

Építészet

Belsőépítészet, lakberendezés

Graphic design

Terméktervezés

Gender studies

Pedagógia általában

Nevelési módszerek és gyógypedagógia

Környezetvédelem

Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)

Szociális kérdések, szociális munka (karitatív célú kampány)

Kisebbségek szociológiája (karitatív célú kampány)

A mérnöki tudományok általános kérdései (karitatív célú kampány)

Építőmérnöki tudományok, építőipar (karitatív célú kampány)

A művészetről általában (karitatív célú kampány)

Építészet (karitatív célú kampány)

Környezetmérnöki tudományok (karitatív célú kampány)

Építészet (karitatív célú kampány)

Belsőépítészet, lakberendezés (karitatív célú kampány)

Graphic design (karitatív célú kampány)

Terméktervezés (karitatív célú kampány)

Gender studies (karitatív célú kampány)

Pedagógia általában (karitatív célú kampány)

Nevelési módszerek és gyógypedagógia (karitatív célú kampány)

Környezetvédelem (karitatív célú kampány)

Serving the Marginalized through Design Education

 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 49.99
Becsült forint ár:
24 145 Ft (22 995 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

19 316 (18 396 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 4 829 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. június 30.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
 
  példányt

 
Rövid leírás:

Design education and practice are inherently social from process to implementation. This book explores the transformation in design education, as educators prepare their students to address complex social design problems for all people in society.


Hosszú leírás:

Design education and practice are inherently social from process to implementation. This book explores the transformation in design education, as educators prepare their students to address complex social design problems for all people in society.


This seven-chapter volume provides the reader with a range of viewpoints on the role of design education in shaping the world. The book begins with the overarching potential of design to address the needs of an increasingly complex society and the importance of worldview that underpins education methodology. Each chapter addresses a context that varies by discipline ? architecture, graphic, packaging, and interior design ? and location - Nigeria, Canada, Lebanon, UK, and USA. The authors pull back the curtain on their educational methods and provide the reader with a candid view of their teaching outcomes. The needs of the marginalized ? victims of Asian hate, students with dyslexia, tomato farmers, and even design students themselves ? are brought into focus here. These specific places and peoples provide a design context that can be translated to other situations in design education and practice.


Design educators and practitioners of many design disciplines will benefit from the philosophical discussions and the practical education examples offered here. This volume can contribute to transforming design education that will one day transform design practice to place a greater emphasis on the needs of the forgotten in society.

Tartalomjegyzék:

List of figures


List of contributors


Introduction


Steven B. Webber


Chapter 1: Learning through Freire: Applying transformative pedagogy to transform all learners


Beth Sennett 


Chapter 2: Transformative teaching: New roles of experiential design educators in the post-covid era


Juanjuan ?June? He


Chapter 3: Creative and intellectual resilience: A new agenda for architectural education


Siobhan Barry


Chapter 4: Adapting practice-based learning in transdisciplinary teams to enhance student success skills


Aziza Cyamani, Charles Chioma Nwaizu and Noor Al Maamari


Chapter 5: After-care: A cross-cultural classroom to practice empathetic design


Andrea Sosa Fontaine and Tina Patel


Chapter 6: Mismatch: Inclusive design strategies through pedagogy and practice


Inge Roecker and Andrea Hoff


Index