Gender and emotion in eighteenth-century Britain 2024
Raging Women and Crying Men
Sorozatcím: Oxford University Studies in the Enlightenment; 2024:11;
- Kiadói listaár GBP 85.00
-
40 608 Ft (38 675 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
40 608 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: Várható beérkezés: 2026. január vége.
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Voltaire Foundation
- Megjelenés dátuma 2024. november 15.
- ISBN 9781835537008
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem352 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 538 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 6 612
Kategóriák
Hosszú leírás:
Gender and Emotion in Eighteenth-Century Britain: Raging Women and Crying Men investigates emotional excess from the perspectives of performance studies, gender studies, and cultural studies. For the seventeenth and eighteenth centuries in Britain, “raging women” and “crying men” illustrate how gender affects an audience’s willingness to accept emotional performances. Female rage and male despair were both associated with the stage where their excessiveness was singularly allowed—if often also criticized. When these emotions appeared in prose works, they were often portrayed as exaggerated, manipulative performances. In this monograph, Anne F. Widmayer argues that female rage and male despair are both precipitated by power inequities. Female rage defies gender inequality, whereas male weeping reinforces gender ranking. Women’s rage assumes men’s power; men’s grief reveals their feminine weakness. Angry women and grieving men were thus viewed as equally monstrous because they upset contemporary gender roles. Employing the figures of Medea, Odysseus, and Achilles, Widmayer surprisingly delineates how stoicism and sentimentalism coexisted for much of the eighteenth century. As the far more taboo emotion, women’s rage had to be suppressed in order to maintain a distinction between masculinity and femininity. To sometimes cry like women did not significantly lessen men’s privilege, but to allow angry women to act like men risked endangering the gendered power structure of the eighteenth century.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements
List of Illustrations
-
Dramatic emotions and eighteenth-century British prose narratives
-
Medea’s anger excused on stage and later condemned in prose
-
Female versus feminine rage on stage
-
Women’s anger in prose
-
Heroism and emotion: Odysseus and Achilles in translation
-
Odysseus the disappearing hero in plays and prose
-
Achilles the sensitive man in plays and prose
-
The boundaries of manly weeping
Conclusion
Appendix
Bibliography
Több