• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Researching Incidental Vocabulary Learning in a Second Language

    Researching Incidental Vocabulary Learning in a Second Language by Feng Teng, Mark; Reynolds, Barry Lee;

    Sorozatcím: Second Language Acquisition Research Series;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 130.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        62 107 Ft (59 150 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 421 Ft off)
      • Kedvezményes ár 49 686 Ft (47 320 Ft + 5% áfa)

    62 107 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Incidental language acquisition is the language that is learned informally, outside the constraints of the typical classroom, and vocabulary is one of the key elements in language learning and knowledge. This unique text is the first overview and hands-on methodological guide for researching second language incidental vocabulary acquisition.

    Több

    Hosszú leírás:

    Incidental language acquisition is the language that is learned informally, outside the constraints of the typical classroom, and vocabulary is one of the key elements in language learning and knowledge. This unique text is the first comprehensive overview and hands-on methodological guide for researching second language (L2) incidental vocabulary acquisition.


    Expert contributors from around the world synthesize the state of the art by defining key concepts and laying out the major theoretical perspectives, research methodologies, empirical findings, and pedagogical considerations involved in incidental L2 vocabulary learning research. By connecting research techniques to the theory that underpins them, detailing practical steps for designing and conducting rigorous new studies, and highlighting areas that deserve additional research attention, they further set the agenda for future work in this field and put readers in a strong position to understand and carry out this research independently.


    This book will be an invaluable resource to advanced students and researchers of second language acquisition, vocabulary studies, applied linguistics, education, and related areas.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Editors
    List of contributors


    Preface
    Mark Feng Teng


    Foreword
    Batia Laufer


    1. Introduction to Researching Incidental Vocabulary Learning in a Second Language


    Mark Feng Teng


    Part I: Pedagogy


    2. Incidental vocabulary learning from extensive reading


    Paul Nation and Rob Waring


    3. Incidental vocabulary learning from watching audio-visual input


    Maribel Montero Perez, Tetyana Sydorenko, and Lizz Huntley


    Part II: Methodology


    4. Methodological features of studies of incidental vocabulary learning


    Stuart Webb


    5. Cognitive/behavioral methods for investigating incidental vocabulary acquisition


    Kathy Conklin, Ana Pellicer-Sánchez, and Manuel F. Pulido


    6. Incidental learning of multi-word expressions: methodological considerations and future directions


    Suhad Sonbul and Anna Siyanova-Chanturia 


    7. Data science and incidental vocabulary learning


    Clarence Green


    Part III: Individual differences


    8. Understanding teachers’ and learners’ perceptions of incidental vocabulary learning: another piece of the puzzle


    Averil Coxhead


    9. Factors affecting incidental vocabulary learning


    Mark Feng Teng and Takumi Uchihara


    10. Motivation, task-induced involvement load and incidental vocabulary learning


    Christine Muir and Paweł Szudarski


    Part IV: Future directions


    11. Meta-analytic studies of second language incidental vocabulary learning


    Akifumi Yanagisawa


    12. Bridging intentional and incidental vocabulary learning


    Frank Boers


    13. Concluding remarks on researching incidental vocabulary learning in a second language


    Mark Feng Teng


    Index

    Több