• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Researching Second Language Incidental Vocabulary Acquisition through Reading

    Researching Second Language Incidental Vocabulary Acquisition through Reading by Reynolds, Barry Lee;

    Sorozatcím: Springer Texts in Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 58.84
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        24 403 Ft (23 241 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 881 Ft off)
      • Kedvezményes ár 19 522 Ft (18 593 Ft + 5% áfa)

    24 403 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Springer Nature Singapore
    • Megjelenés dátuma 2025. november 14.

    • ISBN 9789819515912
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem400 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk LI, 400 p. 12 illus., 5 illus. in color.
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book provides a thorough review of important incidental vocabulary acquisition issues so as to provide readers with a starting point to quickly gain access to an overview of what has been published up until this point. It shows examples of how to go about conducting incidental vocabulary acquisition research. It critiques particular methodologies that have been used in previous studies and thereby challenge future researchers to innovate. When possible, particular studies are used for these critiques so that readers can become aware of the issues that they should take care of when designing their own studies. Lastly, this book suggests future directions for the field of incidental vocabulary acquisition.

    An extensive reading program is the heart of a well-designed language course, and one of the many reasons for this is that it provides opportunities for substantial vocabulary learning. Researching Second Language Incidental Vocabulary Acquisition through Reading is a carefully organised guide to researching such learning. The book draws on a large amount of research to cover a list of the critical factors to consider when designing research on incidental vocabulary learning from reading. The book is organised in such a way that it can be read in its entirety or used as a reference book to check particular factors in design. An important strength of the book is that it is written by a practising researcher, teacher-trainer and editor who is very familiar with carrying out and publishing such research. This is a very valuable resource for researchers and supervisors.

    Paul Nation, LALS, Victoria University of Wellington, New Zealand

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Reading as a Stimulus for Incidental Vocabulary Acquisition.- Reading Tasks.- Multimodal Reading Tasks.- The Reading Environment.-Target Words.- Individual Differences.- Contextual Support.- Measuring Incidental Vocabulary Acquisition.- The Future of Incidental Vocabulary Acquisition through Reading.

    Több