• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Research on English Language Teaching and Learning in the Middle East and North Africa

    Research on English Language Teaching and Learning in the Middle East and North Africa by Bailey, Kathleen; Nunan, David;

    Sorozatcím: Global Research on Teaching and Learning English;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 135.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        64 496 Ft (61 425 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 899 Ft off)
      • Kedvezményes ár 51 597 Ft (49 140 Ft + 5% áfa)

    64 496 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    The tenth volume in the TIRF-Routledge series, this book features research on the teaching and learning of English in the Middle East and North Africa (MENA).

    Több

    Hosszú leírás:

    The tenth volume in the TIRF-Routledge series, this book features research on the teaching and learning of English in the Middle East and North Africa (MENA). With chapters written by TIRF Doctoral Dissertation Grant awardees and internationally known scholars, the volume addresses contemporary challenges and considerations to teaching English in the MENA context. With empirical research covering a wide range of under-studied contexts, this book provides important insights and future directions to improve research and instruction. Offering up-to-date research at the primary, secondary, and post-secondary levels, this volume is an essential resource for language education programs and pre-service teachers.

    Chapter 7 of this book is freely available as a downloadable Open Access PDF at http://www.taylorfrancis.com under a Creative Commons [Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC-BY-NC-ND)] 4.0 license.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Foreword


    Preface


    Acknowledgements


    Contributors






      1. ELT in the Middle-East and North-Africa: A survey of the landscape


      2. David Nunan



        Part I: Teachers and teaching




      3. English reading in primary school students in Lebanon


      4. Rana Aridi, Eva Kozma, Sara Kassab, Kara McBride, Mirvat Merhi, and Rajani Shrestha




      5. Teaching and assessing speaking in the context of curricular reform: The case of Israel


      6. Orly Haim and Tziona Levi




      7. Moroccan teachers’ perceptions of EFL instruction in the wake of the Covid-19 pandemic: Lessons learned


      8. Adil Bentahar, Mohammed Elmeski, and Mohammed Hassim




      9. The communicative orientation of EFL classrooms: The Tunisian context


      10. Khaled el Houche




      11. Matches and mismatches between Egyptian high school EFL teachers’ grammar instruction practices and beliefs


      12. Noha Abdel-hamid Ibrahim and Muhammad M. M. Abdel Latif



        Part II: Identity and affect




      13. EFL learner identity and L2 pragmatic choices: Evidence from Omani EFL context


      14. Fatema Al Rubai'ey




      15. Culture, Motivation, and Self-efficacy in the Sudanese EFL Context


      16. Elham Yahia and Aymen Elsheikh



      17. An English language teacher candidate’s tensions in the context of Turkey: What does an identity-oriented practicum course offer?


      18. Özgehan Uştuk and Bedrettin Yazan


        Part III: Academic writing




      19. Metadiscourse in academic abstracts written by Algerian, Saudi, and native English researchers


      20. Tarek Assassi




      21. Introducing a curriculum-based tutoring model in the Foundation English Program at Qatar University


      22. Mansoor Al-Surmi, Pakize Uludag, and Mohammad Manasreh



      23. Teaching academic writing in the online environment: Challenges and benefits in the context of higher education in the UAE


      24. Doaa Hamam and Christine Coombe



        Part IV: Policy




      25. Linguistic visibility in the University of Bahrain’s linguistic landscape


      26. Yasser A. Gomaa




      27. Factors influencing Iranian language education policy: An empirical investigation


      28. Mahdi Dahmardeh and David Nunan




      29. Language preferences in the Hashemite Kingdom of Jordan: An exploratory study


      30. Fatima Esseili




      31. Factors contributing to Gaza pre-service teachers’ poor proficiency in English language


    Enas Abdullah Rajab Hammad



    Index

    Több