• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Religious Literacy, Law and History: Perspectives on European Pluralist Societies

    Religious Literacy, Law and History by Melloni, Alberto; Cadeddu, Francesca;

    Perspectives on European Pluralist Societies

    Sorozatcím: ICLARS Series on Law and Religion;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2018. december 13.

    • ISBN 9781138303645
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem232 oldal
    • Méret 246x174 mm
    • Súly 544 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 1 Line drawings, black & white; 1 Tables, black & white
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book examines religious illiteracy in Europe. It seeks to understand its effects on the social and political milieu through the framing of historical, institutional, religious, social, juridical and educational conditions within which it arises.

    Több

    Hosszú leírás:

    The book profiles some of the macro and micro factors that have impact on European religious literacy. It seeks to understand religious illiteracy and its effects on the social and political milieu through the framing of the historical, institutional, religious, social, juridical and educational conditions within which it arises. Divided into four parts, in the first one, One literacy, more literacies?, the book defines the basic concepts underpinning the question of religious illiteracy in Europe. Part II, Understanding illiteracies, debating disciplines?, highlights the theological, philosophical, historical and political roots of the phenomenon, looking at the main nodes that are both the reasons religious illiteracy is widespread and the starting points for literacy strategies. Part III, Building literacy, shaping alphabets, examines the mix of knowledge and competences acquired about religion and from religion at school as well as through the media, with a critical perspective on what could be done both in the schools and for the improvement of journalists’ religious literacy. Part IV, Views and experiences, presents the reader with the opportunity to learn from three different case studies: religious literacy in the media, religious illiteracy and European Islam, and a Jewish approach to religious literacy. Building on existing literature, the volume takes a scientific approach which is enriched by interdisciplinary and transnational perspectives, and deep entrenchment in historical methodology.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Preface;  Part I: One Literacy, More Literacies?;  1. European Religious Illiteracy: The Historical Framework of a Removed Agenda;  2. Religious Literacy in Modern Europe;  3. Different Illiteracies for Different Countries: Are There No Data for Religious Illiteracy?;  4. Religious Rights, Educational Duties?;  Part II: Understanding Illiteracies, Debating Disciplines?;  5. The Ethics of the Torah Compared to Neopaganism;  6. Theological Roots of Religious Illiteracy;  7. Philosophical Implications of Religious Illiteracy;  8. Is Religious Illiteracy a Private or a Public Issue?;  9. Secularism and Religious Literacy;  10. Is ‘Religious’ Violence Really Religious?;  11. European Law and the Veil: Muslim Women from Victims to Emblems of the Enemy;  Part III: Building Literacy, Shaping Alphabets;  12. Why Study Religions in Publicly Funded Schools?;  13. Teaching Faith;  14. The Role of the Media in the Development of Religious Illiteracy;  Part IV: Views and Experiences;  15. The Attitude of the Media to Religion;  16. A Jewish Educational Approach to Religious Pluralism;  17. Positions and Actions in the European Islam;

    Több
    Mostanában megtekintett