More-Than-Human Literacies in Early Childhood
Sorozatcím: Feminist Thought in Childhood Research;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 29.99
-
14 327 Ft (13 645 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 865 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 462 Ft (10 916 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
14 327 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2022. október 20.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350215184
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem224 oldal
- Méret 156x232x12 mm
- Súly 320 g
- Nyelv angol 297
Kategóriák
Hosszú leírás:
More-Than-Human Literacies in Early Childhood draws on a long-term ethnographic research into the role of place, materiality and the body in the literacies of young children aged 12-36 months. It builds a picture of how children participate in, or become caught up in, literacies and language in the contexts of their everyday lives.
Throughout the book, recognised understandings of young children are decentred in favour of experiential knowing of parents and communities, body-place knowing and ordinary affects. Abigail Hackett argues that young children's literacies are always more-than-human, involving sounds, gestures and movements between humans and nonhuman places and things. By paying close attention to the more-than-human nature of these literacies, which rely on bodies, places, animals, humans, objects and atmospheres for their ongoingness, a case is made for the decentring of young children.
The book will be of particular interest to researchers looking at feminist-new materialism, posthumanism, affect theory, and critical literacy in early childhood settings.
Tartalomjegyzék:
List of Figures and Tables
Acknowledgements
Series Editor's Introduction
Part 1: Starting with Community and Place
1. More-Than-Human Literacies in Community Spaces of Early Childhood
2. Acting Like an Ethnographer, Thinking with Posthumanism: Notes on Methodology and Method
3. The Politics of Describing the World
4. Literacies in Early Childhood as Mundane Politics
Part 2: Re-Conceptualizing Early Childhood Literacies as More-Than-Human
5. Wild Literacies
6. Moving Bodies
7. Thing-Ness and Literacies
8. Vocalizations as More-Than-Human
Part 3: Where Did We Get To?
9. Beyond Progress? What is Lost and What is Gained?
10. Literacies Yet-To-Come
Notes
Bibliography
Index
Bloodless Genealogies of the French Middle Ages ? Translatio, Kinship, and Metaphor: Translatio, Kinship, and Metaphor
25 798 Ft
23 219 Ft
Chinese Film Festivals: Sites of Translation
38 422 Ft
33 811 Ft
Figural Realism: Studies in the Mimesis Effect
17 676 Ft
16 263 Ft