More-Than-Human Literacies in Early Childhood
Sorozatcím: Feminist Thought in Childhood Research;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 100.00
-
47 775 Ft (45 500 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 555 Ft off)
- Kedvezményes ár 38 220 Ft (36 400 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
47 775 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2021. április 22.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781350144729
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem224 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 463 g
- Nyelv angol 156
Kategóriák
Hosszú leírás:
More-Than-Human Literacies in Early Childhood draws on a long-term ethnographic research into the role of place, materiality and the body in the literacies of young children aged 12-36 months. It builds a picture of how children participate in, or become caught up in, literacies and language in the contexts of their everyday lives.
Throughout the book, recognised understandings of young children are decentred in favour of experiential knowing of parents and communities, body-place knowing and ordinary affects. Abigail Hackett argues that young children's literacies are always more-than-human, involving sounds, gestures and movements between humans and nonhuman places and things. By paying close attention to the more-than-human nature of these literacies, which rely on bodies, places, animals, humans, objects and atmospheres for their ongoingness, a case is made for the decentring of young children.
The book will be of particular interest to researchers looking at feminist-new materialism, posthumanism, affect theory, and critical literacy in early childhood settings.
Tartalomjegyzék:
List of Figures and Tables
Acknowledgements
Series Editor's Introduction
Part 1: Starting with Community and Place
1. More-Than-Human Literacies in Community Spaces of Early Childhood
2. Acting Like an Ethnographer, Thinking with Posthumanism: Notes on Methodology and Method
3. The Politics of Describing the World
4. Literacies in Early Childhood as Mundane Politics
Part 2: Re-Conceptualizing Early Childhood Literacies as More-Than-Human
5. Wild Literacies
6. Moving Bodies
7. Thing-Ness and Literacies
8. Vocalizations as More-Than-Human
Part 3: Where Did We Get To?
9. Beyond Progress? What is Lost and What is Gained?
10. Literacies Yet-To-Come
Notes
Bibliography
Index