• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Migration and Educational Policymaking in China: A Critical Engagement with Policy Sociology and Bourdieu

    Migration and Educational Policymaking in China by Yu, Hui;

    A Critical Engagement with Policy Sociology and Bourdieu

    Sorozatcím: China Perspectives;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 37.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        18 149 Ft (17 285 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 630 Ft off)
      • Kedvezményes ár 14 519 Ft (13 828 Ft + 5% áfa)

    18 149 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2024. május 27.

    • ISBN 9781032289953
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem178 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 453 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 7 Illustrations, black & white; 7 Line drawings, black & white; 12 Tables, black & white
    • 565

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    By concentrating on the topic of school enrolment policy for rural-to-urban migrant children in China, this book analyses the unequal power relations and structural inequalities that can appear in the context of education.

    Több

    Hosszú leírás:

    By concentrating on the topic of school enrolment policy for rural-to-urban migrant children in China, this book analyses the unequal power relations and structural inequalities that can appear in the context of education.

    The author complements current knowledge by applying theoretical resources of policy sociology, in particular the thinking of Pierre Bourdieu, into analysis of educational policymaking in the Chinese context. He takes a policy trajectory approach to trace the (unequal) power relations and structural inequalities invested and realised in the school enrolment policy. Rooted in rich qualitative data from five metropolises, he examines both external influences of politics, economy and public policy on educational policy agenda setting and discursive practices within the educational policy cycle, inherent in the post-2013 restrictive school enrolment policy. Structural constraints and agency in the local context are also explored, indicating that the intersectional effects of political, economic, and civic logic can result in differentiated modes of policy enactment.

    The study will be of interest to scholars, students, policymakers and practitioners in helping address policymaking and social justice in education for migrants and other marginalised groups.

    "Yu maps out several interrelated fields across multi-level social spaces in relation to educational policymaking for migrant children in China. These fields include politics, economy, public policy and education."
    -Jason Hung, Fudan Journal of the Humanities and Social Sciences

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1 Migrant children’s school enrolment in urban China  2 Fluctuating development of school enrolment policy  3 Tracing educational policy trajectory with policy sociological and Bourdieusian resources  4 Intersection of multiple fields and social spaces framing policymaking  5 Cross-field effects: external influences on policy agenda  6 Discursive practices: inside the ‘black box’ of policy cycle  7 Intersectional logics: local diversities in policy enactment  8 Nature of policymaking and concerns for social justice  9 Being reflexive: policy sociology, Bourdieu and ‘toolbox’ approach

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Migration and Educational Policymaking in China: A Critical Engagement with Policy Sociology and Bourdieu

    The Pew and the Picket Line – Christianity and the American Working Class: Christianity and the American Working Class

    Cantwell, Christopher D.; Carter, Heath W.; Giordano Drake, Janine;

    10 027 Ft

    9 025 Ft

    Migration and Educational Policymaking in China: A Critical Engagement with Policy Sociology and Bourdieu

    Tod des Subjekts?

    Nagl-Docekal, Herta; Vetter, Helmuth;

    8 058 Ft

    next