• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Literacy for Digital Futures: Mind, Body, Text

    Literacy for Digital Futures by Mills, Kathy A.; Unsworth, Len; Scholes, Laura;

    Mind, Body, Text

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 39.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
      • Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)

    19 105 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2022. szeptember 30.

    • ISBN 9780367683177
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem274 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 640 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 47 Illustrations, black & white; 32 Halftones, black & white; 15 Line drawings, black & white; 4 Tables, black & white
    • 300

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book offers a nuanced framework for making sense of literacy by addressing knowledge as contextualized, embodied, multimodal, and digitally mediated. Opening up new interdisciplinary themes, Mills, Unsworth, and Scholes confront emerging issues for next-generation digital literacy practices.

    Több

    Hosszú leírás:

    The unprecedented rate of global, technological, and societal change calls for a radical, new understanding of literacy. This book offers a nuanced framework for making sense of literacy by addressing knowledge as contextualised, embodied, multimodal, and digitally mediated.



    In today’s world of technological breakthroughs, social shifts, and rapid changes to the educational landscape, literacy can no longer be understood through established curriculum and static text structures. To prepare teachers, scholars, and researchers for the digital future, the book is organised around three themes – Mind and Materiality; Body and Senses; and Texts and Digital Semiotics – to shape readers’ understanding of literacy. Opening up new interdisciplinary themes, Mills, Unsworth, and Scholes confront emerging issues for next-generation digital literacy practices. The volume helps new and established researchers rethink dynamic changes in the materiality of texts and their implications for the mind and body, and features recommendations for educational and professional practice.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Foreword by Theo van Leeuwen


    Acknowledgements


    Introduction



    1. Introduction: Beyond Education for Industry 4.0: Next-Generation Literacies


    Part I: Mind and Materiality


    2. Mind and Materiality of Digital Reading


    3. Critically Evaluating Multiple Sources for Digital Futures


    4. Why Video Gaming is an Important Digital Literacy Practice


    Part II: Body and Senses


    5. Embodiment, Literacies, and Digital Media


    6. Haptics and Motion in Literacy Practices with Digital Media


    7. Virtual, Augmented, and Mixed Reality: New Literate Bodies


    Part III: Texts and Digital Semiotics


    8. Infographics and Scientific Literacy


    9. Advancing Animated Story Composition through Coding


    10. Digital Interactive Literature


    Conclusion


    11. Conclusion: Multimaterial Literacies for Digital Futures

    Több