• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Entrepreneurial Motivations: Strategies, Opportunities and Decisions

    Entrepreneurial Motivations by Valeri, Marco;

    Strategies, Opportunities and Decisions

    Sorozatcím: International Studies in Entrepreneurship;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 181.89
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        75 438 Ft (71 846 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 15 088 Ft off)
      • Kedvezményes ár 60 351 Ft (57 477 Ft + 5% áfa)

    75 438 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    Entrepreneurship depends on the decisions that people make about how to undertake that process; however, in recent years, entrepreneurship research has focused largely on the environmental characteristics influencing firm founding and the characteristics of entrepreneurial opportunities, ignoring the role of human agency. This book, therefore, focuses on how human motivations influence the entrepreneurial process. It argues that the attributes of people making decisions about the entrepreneurial process influence the decisions that they make. The book particularly investigates whether entrepreneurial role models, social valuation of entrepreneurship, perceived knowledge of entrepreneurial support and barriers to starting a business, entrepreneurial intention, and its determinants are related to entrepreneurial motivation.

    Featuring case studies that analyze the motivations that researchers have suggested should influence the entrepreneurial process, this book is beneficial to students, scholars, and practitioners in entrepreneurship.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Focusing on entrepreneurial motivation from a bibliometric perspective.- Researchers’ intention and motivation engaging in academic entrepreneurship (university spin-offs).- Integrating Social Media Marketing on Branding Local Gastronomic Entrepreneurship.- The role of motivation and academic preparation for the students’ entrepreneurial potential.- Kick Starting the economies after Covid.- 19 Pandemic: Assessing the role of Gig Players in boosting entrepreneurial ventures and suggesting policy interventions.- Entrepreneurial motivations: Case Studies.- The relationship between motivation and destination characteristics as drivers of tourism entrepreneurship: insights from the Central Region of Portugal.- Development of Entrepreneurship in Mozambique: Challenges and Opportunities.- Determining Entrepreneurial Motivations of Business School Students in India.- Entrepreneurial Motivations of Women in the Middle East.- Sustainable and feasible? Exploring motivation factors contributing to the success of tourism village development in Indonesia.- The circular social entrepreneur's drivers in romanian experience.



    Több