• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Doing Research: A New Researcher’s Guide

    Doing Research: A New Researcher’s Guide by Hiebert, James; Cai, Jinfa; Hwang, Stephen;

    Sorozatcím: Research in Mathematics Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 42.79
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        17 747 Ft (16 902 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 549 Ft off)
      • Kedvezményes ár 14 198 Ft (13 522 Ft + 5% áfa)

    17 747 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1st ed. 2023
    • Kiadó Springer International Publishing
    • Megjelenés dátuma 2022. december 3.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783031190803
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Lásd még 9783031190773
    • Terjedelem136 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 250 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XVII, 136 p. 12 illus., 9 illus. in color. Illustrations, black & white
    • 417

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book is about scientific inquiry. Designed for early and mid-career researchers, it is a practical manual for conducting and communicating high-quality research in (mathematics) education. Based on the authors’ extensive experience as researchers, as mentors, and as members of the editorial team for the Journal for Research in Mathematics Education (JRME), this book directly speaks to researchers and their communities about each phase of the process for conceptualizing, conducting, and communicating high-quality research in (mathematics) education.

    In the late 2010s, both JRME and Educational Studies in Mathematics celebrated 50 years of publishing high-quality research in mathematics education. Many advances in the field have occurred since the establishment of these journals, and these anniversaries marked a milestone in research in mathematics education. Indeed, fifty years represents a small step for human history but a giant leap for mathematics education. The educational research community in general (and the mathematics education community in particular) has strongly advocated for original research, placing great emphasis on building knowledge and capacity in the field. Because it is an interdisciplinary field, mathematics education has integrated means and methods for scientific inquiry from multiple disciplines. Now that the field is gaining maturity, it is a good time to take a step back and systematically consider how mathematics education researchers can engage in significant, impactful scientific inquiry.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1. What is Research, and Why Do People Do It?.- Chapter 2. How Do You Formulate (Important) Hypotheses?.- Chapter 3. Building and Using Theoretical Frameworks.- Chapter 4. Crafting the Methods to Test Hypotheses.- Chapter 5. Significance of a Study: Revisiting the “So What” Question.

    Több