• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Decolonising and Indigenising Music Education: First Peoples Leading Research and Practice

    Decolonising and Indigenising Music Education by Rakena, Te Oti; Hall, Clare; Prest, Anita;

    First Peoples Leading Research and Practice

    Sorozatcím: ISME Series in Music Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. december 26.

    • ISBN 9781032265773
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem172 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 453 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 9 Illustrations, black & white; 8 Halftones, black & white; 1 Line drawings, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This co-edited volume provides a forum for Indigenous scholars at the intersection of music and education. Authors from a range of locations in Chile, New Zealand, Australia, Canada, Malaysia, India, South Africa, Kenya, and Finland, offer alternative decolonising approaches that support music education imbued with Indigenous perspectives.

    Több

    Hosszú leírás:

    Centring the voices of Indigenous scholars at the intersection of music and education, this co-edited volume contributes to debates about current colonising music education research and practices, and offers alternative decolonising approaches that support music education imbued with Indigenous perspectives. This unique collection is far-ranging, with contributions from Chile, New Zealand, Australia, Canada, Malaysia, India, South Africa, Kenya, and Finland. The authors interrogate and theorise research methodologies, curricula, and practices related to the learning and teaching of music. Providing a meeting place for Indigenous voices and viewpoints from around the globe, this book highlights the imperative that Indigenisation must be Indigenous-led.


    The book promotes Indigenous scholars’ reconceptualisations of how music education is researched and practised, with an emphasis on the application of decolonial ways of being. The authors provocatively demonstrate the value of power-sharing and eroding the gaze of non-Indigenous populations. Pushing far beyond the concepts of Western aesthetics and world music, this vital collection of scholarship presents music in education as a social and political action, and shows how to enact Indigenising and decolonising practices in a wide range of music education contexts.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Table of Contents


     


    Foreword


     



    1. Introduction: Reflecting on the concepts “Decolonising” and “Indigenising”


    Author: Te Oti Rakena



    1. Bringing Back the Voices of Our Ancestors: Developing and Indigenizing Sámi Music Education


    Author: Annukka Hirvasvuopio-Laiti



    1. Indigenous Epistemic Resilience in Music Education: Envisioning Indigenous Perspectives in the Mexican Classroom


    Author: Hector Vazquez-Cordoba



    1. Te Awa Tupua: Indigenous Music Analysis for Waiata Pedagogies


    Author: Meri Haami



    1. Heritage on Stage: Music Education Lessons from Folk Musicians in Finland and Nepal


    Author: Vilma Timonen


    Author: Riju Tuladhar



    1. Contributions of Music Education to Musical Identities of Malaysian Secondary School Students


    Author: Ramona Mohd Tahir


    Author: Michel Hogenes



    1. Indigenising Music Education: The Cross-Cultural Transfer of African Indigenous Concepts and Practices


    Author: René Human


    Author: Emily Achieng’ Akuno



    1. Approaches to Ethical Engagement between Australian Tertiary Music Institutions and First Nations’ Peoples


    Author: Christopher Sainsbury


    Author: Jennifer Newsome



    1. Context and Content: Decolonizing Education in the Instrumental Music Classroom


    Author: Katie Tremblay



    1. Afterword


    Author: Anita Prest


    Author: David Johnson


    Author: Clare Hall


     


    List of Figures


    List of contributors


    Index


     

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Decolonising and Indigenising Music Education: First Peoples Leading Research and Practice

    Laid-Back Camp, Vol. 4: Volume 4

    Afro, Afro; Tamosaitis, Amber; Kim, Dayeun

    4 572 Ft

    3 887 Ft

    Decolonising and Indigenising Music Education: First Peoples Leading Research and Practice

    Calendrier de vaccination des enfants de moins de 5 ans: Université autonome de l'État d'Hidalgo

    Cruz García, Magda Karina; Baltazar Téllez, Rosa María; Arias Rico, José;

    18 207 Ft

    17 297 Ft

    next