Decolonising and Indigenising Music Education
First Peoples Leading Research and Practice
Sorozatcím: ISME Series in Music Education;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. december 26.
- ISBN 9781032265773
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem172 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 9 Illustrations, black & white; 8 Halftones, black & white; 1 Line drawings, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This co-edited volume provides a forum for Indigenous scholars at the intersection of music and education. Authors from a range of locations in Chile, New Zealand, Australia, Canada, Malaysia, India, South Africa, Kenya, and Finland, offer alternative decolonising approaches that support music education imbued with Indigenous perspectives.
TöbbHosszú leírás:
Centring the voices of Indigenous scholars at the intersection of music and education, this co-edited volume contributes to debates about current colonising music education research and practices, and offers alternative decolonising approaches that support music education imbued with Indigenous perspectives. This unique collection is far-ranging, with contributions from Chile, New Zealand, Australia, Canada, Malaysia, India, South Africa, Kenya, and Finland. The authors interrogate and theorise research methodologies, curricula, and practices related to the learning and teaching of music. Providing a meeting place for Indigenous voices and viewpoints from around the globe, this book highlights the imperative that Indigenisation must be Indigenous-led.
The book promotes Indigenous scholars’ reconceptualisations of how music education is researched and practised, with an emphasis on the application of decolonial ways of being. The authors provocatively demonstrate the value of power-sharing and eroding the gaze of non-Indigenous populations. Pushing far beyond the concepts of Western aesthetics and world music, this vital collection of scholarship presents music in education as a social and political action, and shows how to enact Indigenising and decolonising practices in a wide range of music education contexts.
TöbbTartalomjegyzék:
Table of Contents
Foreword
- Introduction: Reflecting on the concepts “Decolonising” and “Indigenising”
Author: Te Oti Rakena
- Bringing Back the Voices of Our Ancestors: Developing and Indigenizing Sámi Music Education
Author: Annukka Hirvasvuopio-Laiti
- Indigenous Epistemic Resilience in Music Education: Envisioning Indigenous Perspectives in the Mexican Classroom
Author: Hector Vazquez-Cordoba
- Te Awa Tupua: Indigenous Music Analysis for Waiata Pedagogies
Author: Meri Haami
- Heritage on Stage: Music Education Lessons from Folk Musicians in Finland and Nepal
Author: Vilma Timonen
Author: Riju Tuladhar
- Contributions of Music Education to Musical Identities of Malaysian Secondary School Students
Author: Ramona Mohd Tahir
Author: Michel Hogenes
- Indigenising Music Education: The Cross-Cultural Transfer of African Indigenous Concepts and Practices
Author: René Human
Author: Emily Achieng’ Akuno
- Approaches to Ethical Engagement between Australian Tertiary Music Institutions and First Nations’ Peoples
Author: Christopher Sainsbury
Author: Jennifer Newsome
- Context and Content: Decolonizing Education in the Instrumental Music Classroom
Author: Katie Tremblay
- Afterword
Author: Anita Prest
Author: David Johnson
Author: Clare Hall
List of Figures
List of contributors
Index
Több