The Nightwatchman – Essays on Portraiture and the Black Male Figure in Colonial South Africa
Essays on Portraiture and the Black Male Figure in Colonial South Africa
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 71.00
-
33 920 Ft (32 305 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 392 Ft off)
- Kedvezményes ár 30 528 Ft (29 075 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
33 920 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MI – New York University
- Megjelenés dátuma 2025. november 27.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781776149360
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem288 oldal
- Méret 229x152x15 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 31 color images 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Drawing on a rich archive of colonial photography, Mokoena explores how images of African policemen and nightwatchmen in colonial South Africa challenged traditional narratives of oppression, revealing how uniform and portraiture transformed the black male figure into an aesthetic subject worthy of admiration.
This illustrated collection of essays brings into focus African men in colonial uniforms as a subject of portraiture. It extends the literature on colonial ethnographic photography by creating a narrative of nightwatchman portraiture from the rich archive of images. While a genre of photography developed around images of the 'Zulu warrior' after the defeat of the English at Isandlwana, Hlonipha Mokoena argues that the spectacle of the Zulu male body was inaugurated after the last Zulu king, Cetshwayo, was photographed as a posing subject.
Much research has focussed on the African man as a functionary of settler power; these essays shift debates about how the body moves in history. Placed in uniform, the male subject becomes aestheticised and admired. Mokoena focuses on the sartorial selection processes and co-optation of colonial aesthetic culture that constructed the idea of the Nonqgqayi or nightwatchman as a fully formed photographic presence. The beauty captured in these images upends conceptions of colonial photography as a tool of oppression.
In its focus on the figure of the black and brown fighting man, The Nightwatchman offers an innovative work on the history of portraiture in colonial South Africa and new avenues for the interpretation of visual representations of the black male figure.