Cognitive Development from a Strategy Perspective
A Festschrift for Robert Siegler
Sorozatcím: Psychology Press Festschrift Series;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 140.00
-
66 885 Ft (63 700 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 377 Ft off)
- Kedvezményes ár 53 508 Ft (50 960 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
66 885 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2017. szeptember 21.
- ISBN 9781138711365
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem262 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 640 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 7 Halftones, black & white; 47 Line drawings, black & white; 17 Tables, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Cognitive Development from a Strategy Perspective recognises the outstanding scientific legacy of Robert S. Siegler as a pioneer of modern research on cognitive development throughout the lifespan. The volume presents a collection of essays written by leading scholars in the field, using cutting-edge research to illustrate how Siegler’s work and ideas lay the groundwork for much of the modern studies on cognitive development.
TöbbHosszú leírás:
Cognitive Development from a Strategy Perspective recognises the outstanding scientific legacy of Robert S. Siegler as a pioneer of modern research on cognitive development throughout the lifespan. This volume presents a collection of essays written by leading scholars in the field, using cutting-edge research to illustrate how Siegler’s work and ideas lay the groundwork for much of the modern studies on cognitive development.
The collection includes chapters which examine strategic aspects of lifespan cognitive development, change mechanisms underlying cognitive development, and numeracy acquisition with emphasis given to the application of new strategies for education. It explores conceptual and methodological frameworks to best study and understand development during childhood and adulthood, and the role of foundational core knowledge on development and acquisition. These foundational issues are examined from various angles and finally integrated in a concluding panoramic chapter written by Siegler himself.
Cognitive Development from a Strategy Perspective offers valuable reading for graduates and researchers in cognitive development and mathematical cognition, as well as those at the interface of psychology and education.
TöbbTartalomjegyzék:
Preface, Chapter 1: A European Perspective on Robert Siegler’s Contribution, Section 1: Strategic Aspects of Cognitive Development, Chapter 2: Strategy choices in Siegler’s Research: How did Bob decide what to do? Chapter 3: Lifespan cognitive development: The role of strategies, Chapter 4: Multiple Partners, Multiple Strategies, Multiple Causes: Understanding Why Men and Women Provide Discrepant Sex Partner Reports, Chapter 5: When Worlds Unite: Role of Social Interactions in Children's Mathematical Development Section 2: Conceptual Development: The Cases of Numerical Cognition and Relational Thinking, Chapter 6: The microgenetic approach in the digitalised era, Chapter 7: Associations of Magnitude Comparison and Number Line Estimation with Mathematical Competence: A Comparative Review, Chapter 8: Difficulty in Understanding Rational Numbers and Potential Solutions, Chapter 9: Development of Relational Thinking: An Information-Processing Perspective, Section 3: Improving Education, Chapter 10: Translating Knowledge of Children’s Thinking to Improve Education, Chapter 11: The effects of retrieval practice on fraction arithmetic knowledge, Chapter 12: Studying the understanding of arithmetic with rational numbers. Chapter 13: Correlational data analysis in cognitive development: The primacy of risky tests, Chapter 14: The Master of Clarity and Precision, Chapter 15: Concluding Words: The Best Job in the World, PostFace: Through the eyes of children: A microgenetic perspective on Robert Siegler
Több
Living and Learning with New Media ? Summary of Findings from the Digital Youth Project
3 817 Ft
3 435 Ft