• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Music Industry in the Digital Age: How Platforms are Redefining Pop, DIY and Participatory Culture

    The Music Industry in the Digital Age by Frenneaux, Richard;

    How Platforms are Redefining Pop, DIY and Participatory Culture

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 90.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        42 997 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 599 Ft off)
      • Kedvezményes ár 34 398 Ft (32 760 Ft + 5% áfa)

    42 997 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    The Music Industry in the Digital Age examines at the major shifts brought about by digital technology and platforms in the music industry.

    Frenneaux looks at how digital production tools, social media, and streaming services have impacted music distribution, creation, and consumption. Along with addressing the challenges of sustaining employment in a fractured attention economy, the book examines the democratization of music production and the ascent of independent artists. It looks at how record companies, producers, and A&R's changing roles in a data-driven environment as well as how algorithmic curation affects genre boundaries and music discovery. Frenneaux explores the demands of continuous engagement and the complexity of artist-fan relationships in the social media age. The work also tackles important concerns such mental health in the music industry and how platforms like TikTok affect virality and marketing for music. Combining knowledge from academics, industry professionals, and artists, the book presents a complete picture of both opportunities and challenges in the modern music industry. Frenneaux balances artistic integrity with commercial viability in an always changing digital environment by exploring subjects including streaming economics, DIY ethics, and the blurring of mainstream and independent production, so offering a nuanced view of how digital disruption continues to shape the future of the music industry.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements
    1. Introduction
    2. Participatory platforms and the changing landscape of musical collaboration and exchange
    3. The 'new' artist: Competencies, changing expectations and technologies
    4. Navigating participatory culture in the new music industry
    5. Genre and the new music industry
    6. The evolving role of the artist in the new music industry: Navigating DIY ethics, changing production landscapes and new divisions of labour
    7. Mental health and the new music industry
    8. TikTokification: Transforming music through engagement, viral hits and nostalgic legacies
    9. Conclusion
    References

    Több