• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Evidence and Public Good in Educational Policy, Research and Practice

    Evidence and Public Good in Educational Policy, Research and Practice by Eryaman, Mustafa Yunus; Schneider, Barbara;

    Sorozatcím: Educational Governance Research; 6;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 117.69
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        48 811 Ft (46 487 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 762 Ft off)
      • Kedvezményes ár 39 049 Ft (37 190 Ft + 5% áfa)

    48 811 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1st ed. 2017
    • Kiadó Springer International Publishing
    • Megjelenés dátuma 2017. július 3.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783319588490
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem220 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 5029 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XXXI, 220 p. 11 illus. Illustrations, black & white
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This volume draws together interdisciplinary approaches from political philosophy, social work, medicine and sociology to analyze the theoretical foundations and practical examples of evidence-based and evidence-informed education for the public good. It presents a range of conceptions of the evidence-based and evidence-informed education and a justification for why the particular examples or issues chosen fit within that conception for the sake of public good. It explores the current literature on evidence-based and evidence-informed educational policy, research and practice, and introduces a new term, ‘evidence free’, meaning actions of some policymakers who disregard or misuse evidence for their own agenda.

    The demands about the quality and relevance of educational research to inform the policy and practice have been growing over the past decade in response to the Evidence-Based Education movement. However the literature is yet to tackle the question of the interrelationships between evidence, research, policy and practice in education for the public good in an international context. This book fills that gap.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments.- Introduction: Evidence and Public Good in Educational Policy, Research and Practice; Mustafa Yunus Eryaman & Barbara Schneider.- 1. Understanding Public Good in the Context of Evidence Discourse in Education; Mustafa Yunus Eryaman.- 2. Capturing the ‘Evidence’ and ‘What Works’ Agenda in Education: A truth regime and the art of manoeuvring floating signifiers; John Benedicto Krejsler.- 3. What is Evidence Required for and Who Generates That Evidence in the Finnish Educational System?; Hannele Niemi.- 4. Educational Policy in Spain: Between Political Bias and International Evidence; Gonzalo Jover, Enric Prats & Patricia Villamor.- 5. Defining How We Get From Research to Practice: A Model Framework for Schools; Elizabeth Farley-Ripple, Allison E Karpyn, Kalyn McDonough & Katherine Tilley.- 6. Assessing Students’ Growth in Mathematics and English Language in Singapore: The Practice, the Evidence and the Perceptions; Jonathan WP GOH, Ong Kim Lee & Hairon Salleh.- 7. Evidence Informed Innovation of Education in the Netherlands: Learning From Reforms; Theo Wubbels & Jan van Tartwijk.- 8. The Evidence Agenda: An International Perspective; Tracey Burns & Rien Rouw.- 9. School Principals and Evidence Use: Possibilities and Problems for Preparation and Practice; Jeffrey S. Brooks, Mark Rickinson & Jane Wilkinson.- 10. Guiding principles for evaluating evidence in education research; Sarah-Kathryn McDonald & Barbara Schneider.- 11. Evidence-based policy and practice in Turkish education system; Selahattin Turan & Derya Yılmaz Kılıçoğlu.- Contributors.- Index.

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    20% %kedvezmény
    Evidence and Public Good in Educational Policy, Research and Practice

    Evidence and Public Good in Educational Policy, Research and Practice

    Eryaman, Mustafa Yunus; Schneider, Barbara

    48 811 Ft

    39 049 Ft

    20% %kedvezmény
    Evidence and Public Good in Educational Policy, Research and Practice

    Global Challenges of Climate Change, Vol.1: Green Energy, Decarbonization, Forecasting the Green Transition

    Devezas, Tessaleno Campos; Leitão, João Carlos Correia; Yegorov, Yuri; Chistilin, Dmitry

    79 876 Ft

    63 901 Ft

    20% %kedvezmény
    Evidence and Public Good in Educational Policy, Research and Practice

    European Trend Atlas of Extreme Temperature and Precipitation Records

    Chen, Deliang; Walther, Alexander; Moberg, Anders;

    44 374 Ft

    35 499 Ft

    next