• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Cultural Awareness in Teaching Art and Design

    Cultural Awareness in Teaching Art and Design by Macari, Kirsty;

    Sorozatcím: Routledge Focus on Design Pedagogy;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 54.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        26 271 Ft (25 020 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 254 Ft off)
      • Kedvezményes ár 21 017 Ft (20 016 Ft + 5% áfa)

    26 271 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2024. június 10.

    • ISBN 9781032616612
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem132 oldal
    • Méret 216x138 mm
    • Súly 260 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 41 Illustrations, black & white; 41 Halftones, black & white
    • 561

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Cultural Awareness in Teaching Art and Design addresses an emerging area of development in contemporary pedagogy, the fostering of cultural awareness and sensitivity in the designers of tomorrow.


    Több

    Hosszú leírás:

    Cultural Awareness in Teaching Art and Design addresses an emerging area of development in contemporary pedagogy, the fostering of cultural awareness and sensitivity in the designers of tomorrow.


    By offering new and unique examples of how to better educate students around issues of cultural awareness, this book presents teaching methodologies that ultimately facilitate students in becoming better, and more inclusive, art and design professionals. Today, the role of education in the addressing of social and cultural issues is increasingly seen as central to pedagogical methodologies. Through engaged teaching, experiential learning, socially orientated pedagogy or any other definition, the idea that students can and should be exposed to, and deal with, issues of importance to various stakeholders is increasingly seen as central to the teaching and learning experience – whether it be in relation to local communities, national economies, regional cultural identities or more. This is explored in a series of innovative, cross-disciplinary case studies in art and design teaching, with authors approaching questions of cultural awareness and engagement through the lenses of art history, product design, communication design, film, architecture and interior design. In presenting their pedagogical methodologies and case studies, the authors in this text offer a unique cross-disciplinary design perspective that captures the cultural and social concerns of several regions of the world: Europe, North America, Asia and Africa and the Middle East.


    This book will be essential reading for art and design educators and students interested in developing and applying models of cultural awareness and engagement in the classroom and studio. 

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction: Cultural Relevance and Empathy through Experiential Learning


    2. Multi-Modes of Erasure: An Analysis of the Art History and Visual Culture Curriculum


    3. The Cultural Object, Empathy, and Pedagogy


    4. Sensory Type: From Motivation to Activation


    5. Yame City: Cinema and Intangible Cultural Heritage through the Experience of Modernity


    6. The Relationship of Community and Commerce in Forming the Identity of Place


    7. Conclusion

    Több