Crossing the Iron Curtain
Western Students in Mao?s China (1949-1976)
Sorozatcím: Rethinking the Cold War; 15;
-
5% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 99.95
-
41 454 Ft (39 480 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 5% (cc. 2 073 Ft off)
- Kedvezményes ár 39 381 Ft (37 506 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
41 454 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó De Gruyter Oldenbourg
- Megjelenés dátuma 2025. december 14.
- ISBN 9783119147446
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem280 oldal
- Méret 230x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 16 Tables, black & white; 38 Illustrations, black & white 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
During the Cold War, an invisible "iron curtain" divided the Western world from Maoist China. What motives lay behind the façade of educational exchange? This book explores the experiences of Western students in China from 1949 to 1976, revealing how education became a strategic tool of people?s diplomacy.
Through an analysis of the PRC?s educational policies, tailored curricula, and student memoirs, it reconstructs the landscape of studying in Maoist China. It reveals how China attempted to shape Western students' understanding of and attitudes toward China through an education that served proletarian politics, blended social practices with productive labor, and a management that differentiated between insiders and outsiders. It also investigates how these strategies shaped Western students' perceptions and influenced their reflections on their experiences.
This study provides a fresh perspective on Sino-Western exchanges, showing how state-driven diplomacy intertwined with personal, unofficial interactions through education. These connections enriched the state-centric narrative of Cold War diplomacy, serving as reference for scholars of public diplomacy, international relations, and intercultural exchange.
Student's Guide to Writing College Papers 4e
18 632 Ft
16 769 Ft
Crime and God's Judgment in Shakespeare
16 243 Ft
14 619 Ft