-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 90.00
-
42 997 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 300 Ft off)
- Kedvezményes ár 38 698 Ft (36 855 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
42 997 Ft
Beszerezhetőség
Megjelenése törölve vagy kivonva a forgalomból. Sajnos nem rendelhető.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2019. január 1.
- ISBN 9780415665599
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem208 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This book provides a number of different ways of thinking about gender, media and culture by making a connection between the global and the local in order to show how the complexity of young women’s identities in the era of global media culture are constructed and contested within very specific times and spaces in South Korea.
TöbbHosszú leírás:
During the 1990s, Korea experienced a rapid transformation of its cultural identities as a result of globalisation, so much so that the period is remembered as an age of desire, consumption and globalisation. This rapid social and cultural change has prompted many young women to transform their identities, and in turn has resulted in new forms of social relations, which work to further transform gender identities and open up new spaces for engaging with the construction and contestation of femininities in South Korea.
This book provides a number of different ways of thinking about gender, media and culture by making a connection between the global and the local in order to show how the complexity of young women’s identities in the era of global media culture are constructed and contested within very specific times and spaces in South Korea. Data collected from interviews with groups of women, along with magazine and newspaper articles, reveal a number of key issues, including the visible transformation of experiences of plastic surgery and the development of a novel concept, the Missy, as a form of new femininities. The book presents a fresh perspective on theorising women’s identities, and is a useful contribution to media and culture studies, postcolonial studies, women and gender studies.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction 2. New Femininities in the postcolonial context 3. Positioning Project: Recovering women’s voice in East Asia 4. Nether Western Nor Korean: Consuming Plastic Surgery in South Korea 5. Translation of Romantic Love and Marriage 6. Is the "Missy" New Femininity? 7. Conclusion: Women’s Voices and Transformative Identities
Több
Women in South Korea: New Femininities and Consumption
42 997 Ft
38 698 Ft