• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Walking on Uneven Paths: The Transcultural Experience of Children entering Europe in the Years 2000

    Walking on Uneven Paths by Ragazzi, Rossella;

    The Transcultural Experience of Children entering Europe in the Years 2000

    Sorozatcím: Transversales; 25;

      • Kiadói listaár EUR 77.40
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        32 101 Ft (30 573 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma Neuausg., New edition
    • Kiadó Peter Lang
    • Megjelenés dátuma 2009. január 1.

    • ISBN 9783034300421
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem222 oldal
    • Méret 13x148x210 mm
    • Súly 321 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    What can we learn from children traversing the liminal and transient time-space of migration? How do migrant children and their caretakers navigate educational systems in Europe today? How is it to be captive in an inner city classroom? How do children's body language and verbal dominant languages interface? How does a child become mediator between their family and the educational institutions? This anthropologically grounded study, integrated by ethnographic film excerpts and based on a culturally-reflexive approach to the use of media in the research practices, explores the transcultural experience of migrant children between 6 and 13 years, by closely analysing the particular codes, rhythms and practices of educational systems in Ireland and France. The children's experiences are represented in both the film sequences and the written text, in the form of their personal, shared viewpoints about cultural diversity, biographical accounts and social practices in the family and at school. These are experiences which they have worked through, from a time preceding migration and to the present. The film captures the sensibilities of migrant children and invites the reader/viewer to embark on these somewhat uneven paths.

    «I recommend this book strongly not only to researchers focusing on multicultural and transcultural learning, but to everyone who is interested in learning about the migration of people from the developing countries to the north.» (Birgit Brock-Utne, International Review of Education)

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Contents: Framing Migration and Childhood: An Anthropological Film Approach - The Intercultural Classroom in Paris - In the Migrant Family Home: The Intergenerational Performance of Cultural Identity - The Agency of Migrant Children: Five Narratives.

    Több