• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Understanding Games and Game Cultures

    Understanding Games and Game Cultures by Richardson, Ingrid; Hjorth, Larissa; Davies, Hugh;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 119.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        56 852 Ft (54 145 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 11 370 Ft off)
      • Kedvezményes ár 45 482 Ft (43 316 Ft + 5% áfa)

    56 852 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó SAGE Publications Ltd
    • Megjelenés dátuma 2021. március 31.

    • ISBN 9781526498014
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem248 oldal
    • Méret 242x170 mm
    • Nyelv angol
    • 150

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    No longer a marginal media form, the study of digital game industries and ‘gameification’ is more popular than ever. Hjorth and Richardson bring you Understanding Games and Gaming Culture; the must-read guide to global games studies. Giving students the tools to conceptually navigate contemporary game studies, this book examines game development, audience and profit in the context of contemporary global debates and media.

    Több

    Hosszú leírás:

    Digital games are one of the most significant media interfaces of contemporary life. 



    Games today interweave with the social, economic, material, and political complexities of living in a digital age. But who makes games, who plays them, and what, how and where do we play? 

    This book explores the ways in which games and game cultures can be understood. It investigates the sites, genres, platforms, interfaces and contexts for games and gameplay, offering a critical overview of the breadth of contemporary game studies.



      It is an essential companion for students looking to understand games and games cultures in our increasingly playful and ‘gamified’ digital society.

      Több

      Tartalomjegyzék:

      Chapter 1: Introduction: Understanding Games and Game Cultures
      Part I: Games in Context
      Chapter 2: Methods in Games Studies
      Chapter 3: Game Industries and Interfaces
      Part II: Communities of Practice
      Chapter 4: Game Communities and Productive Fandom
      Chapter 5: Esports and Fantasy Sports
      Chapter 6: Livestreaming and Let’s Play
      Part III: Artful Interventions
      Chapter 7: Between Art Games and Game Art
      Chapter 8: Serious Games and Games for Change
      Chapter 9: Pervasive Games and Urban Play
      Part IV: Mobilities
      Chapter 10: The Rise and Rise of Mobile Games
      Chapter 11: Augmented Reality Games and Playful Locative Media
      Chapter 12: Conclusion: Themes and Futures

      Több