Media Management and Artificial Intelligence
Understanding Media Business Models in the Digital Age
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 155.00
-
74 051 Ft (70 525 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 810 Ft off)
- Kedvezményes ár 59 241 Ft (56 420 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
74 051 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2022. november 18.
- ISBN 9781032100951
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem344 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 900 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 16 Illustrations, black & white; 16 Line drawings, black & white; 16 Tables, black & white 413
Kategóriák
Rövid leírás:
This cutting-edge textbook examines contemporary media business models in the context of Artificial Intelligence and digital transformation. AI has dramatically impacted media production and distribution, from recommendation engines to synthetic humans, from video-to-text tools to natural language models.
TöbbHosszú leírás:
This cutting-edge textbook examines contemporary media business models in the context of Artificial Intelligence (AI) and digital transformation. AI has dramatically impacted media production and distribution, from recommendation engines to synthetic humans, from video-to-text tools to natural language models. "AI is really the change agent of the media industry," answered a natural language generation model when AI was ‘asked’ about the subject of this book. "It will open incredible opportunities." This book seeks to explore them.
The media is examined through four sections. ‘Principles’ maps business models and the key tools of AI. ‘Platforms’ covers distribution channels in Games, Streamers, Social Networks, Broadcast and Digital Publishing. ‘Producers’ covers the engines of content-making, including Scripted, Entertainment, Factual, Content Marketing, Creators and Music. Finally, ‘Pioneers’ covers emerging sectors of Podcasting, Esports, the Metaverse and other AI-driven developments. Then in each chapter, a standard value creation model is applied, mapping a single sector through development, production, distribution and monetisation.
Diverse case studies are analysed from India, Nigeria, South Korea, South Africa, France, the Netherlands, the US, the UK, Denmark and China – around creative entrepreneurship, revenue models, profit drivers, rights and emerging AI tools. Questions are provided for each case, whilst chapter summaries cement learning.
Applied and technology-focused, this text offers core reading for advanced undergraduate and postgraduates studying Media Management – or the relationship between Entertainment, Media and Technology. Online resources include chapter-by-chapter PowerPoint slides and an Instructor’s Manual with further exercises and case studies.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements. About the Author. Section A: Principles – 1. Introduction, 2. Media Management and Artificial Intelligence, 3. Media Business Models, 4. Overview of AI; Section B: Platforms – 5. Games, 6. Social Networks, 7. Streamers, 8. Broadcasters, 9. Digital Publishers; Section C: Producers – 10. Scripted, 11. Entertainment, 12. Factual, 13. Marketing Content, 14. Creators, 15. Music; Section D: Pioneers - 16. Podcasters, 17. Esports, 18. The Metaverse, 19. Future of the Media Business. Index.
Több
Rhythm and Meaning in Shakespeare: A Guide for Readers and Actors
12 894 Ft
11 605 Ft
Lonely Planet Las Vegas Encounter
4 313 Ft
4 098 Ft