Tragicomedy
 
A termék adatai:

ISBN13:9781350144309
ISBN10:1350144304
Kötéstípus:Puhakötés
Terjedelem:200 oldal
Méret:198x129 mm
Súly:230 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: 8 bw illus
428
Témakör:

Tragicomedy

 
Sorozatcím: Forms of Drama;
Kiadó: Methuen Drama
Megjelenés dátuma:
Kötetek száma: Paperback
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 16.99
Becsült forint ár:
8 206 Ft (7 815 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

6 565 (6 252 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 1 641 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. június 30.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Hosszú leírás:
This succinct authoritative book offers readers an overview of the origins, characteristics, and changing status of tragicomedy from the 17th century to the present. It explores the work of some of the key English and Irish playwrights associated with the form, the influence of Italian and Spanish theorist-playwrights and the importance of translations of Pierre Corneille's Le Cid.

At the turn of the 17th century, English dramatists such as John Marston, John Fletcher, and William Shakespeare began experimenting with plays that mixed elements of tragedy and comedy, producing a blended mode that they themselves called 'tragicomedy'. This book begins by examining the sources of their inspiration and the theatrical achievement that they hoped to gain by confronting an audience with plays that defied the plot and character expectations of 'pure' comedy and tragedy. It goes on to show how, reacting to French models, John Dryden, Shakespeare 'improvers' and other English playwrights developed the form while sowing the seeds of its own vulnerability to parody and obsolescence in the eighteenth century.
Discussing nineteenth-century melodrama as in some respects a resurrection of tragicomedy, the final chapter concentrates on plays by Ibsen, Chekhov, and Beckett as examples of the form being revived to create theatrical modes that more adequately represent the perceived complexity of experience.
Tartalomjegyzék:
Series Preface
List of Illustrations
Chapter One: Birth 1585-1640
Chapter Two: Dying and Death 1660-1900
Chapter 3: Beckett and Pinter. Two Tragicomedians

Notes
References
Index