• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • 0
    Brecht and Post-1990s British Drama: Dialectical Theatre Today

    Brecht and Post-1990s British Drama by Hartl, Anja;

    Dialectical Theatre Today

    Sorozatcím: Methuen Drama Engage;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 90.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        45 549 Ft (43 380 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 110 Ft off)
      • Discounted price 36 439 Ft (34 704 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Methuen Drama
    • Megjelenés dátuma 2021. január 28.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781350172784
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem200 oldal
    • Méret 216x138 mm
    • Súly 386 g
    • Nyelv angol
    • 175

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Can theatre change the world? If so, how can it productively connect with social reality and foster spectatorial critique and engagement?

    This open access book examines the forms and functions of political drama in what has been described as a post-Marxist, post-ideological, even post-political moment. It argues that Bertolt Brecht's concept of dialectical theatre represents a privileged theoretical and dramaturgical method on the contemporary British stage as well as a valuable lens for understanding 21st-century theatre in Britain.

    Establishing a creative philosophical dialogue between Brecht, Walter Benjamin, Theodor W. Adorno and Jacques Ranci?re, the study analyses seminal works by five influential contemporary playwrights, ranging from Mark Ravenhill's 'in-yer-face' plays to Caryl Churchill's 21st century theatrical experiments. Engaging critically with Brecht's theatrical legacy, these plays create a politically progressive form of drama which emphasises notions of negativity, ambivalence and conflict as a prerequisite for spectatorial engagement and emancipation.

    This book adopts an interdisciplinary and intercultural theoretical approach, reuniting English and German perspectives and innovatively weaving together a variety of theoretical strands to offer fresh insights on Brecht's legacy, on British theatre history and on the selected plays.

    The ebook editions of this book are available open access under a CC BY-NC-ND 4.0 licence on bloomsburycollections.com.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements

    Introduction

    Revisiting Brecht's Dialectical Theatre
    Rethinking Dialectics via Adorno and Ranci?re
    Towards a Post-Brechtian Theatre

    1. 'In-Yer-Face' Theatre and the Crisis of Dialectics: Mark Ravenhill's Post-Brechtian Drama in Anti-Dialectical Times

    1.1 The Post-Brechtian Parable: Some Explicit Polaroids
    1.2 Resisting the Banal Dialectic of (Counter-)Terrorism: Shoot/Get Treasure/Repeat
    1.3 Conclusion

    2. Reimagining Brecht: David Greig's Theatre of Dissensus

    2.1 Appropriating the Imagination in Dunsinane
    2.2 Interrupting Empathy: The Events
    2.3 Conclusion

    3. Strategic Naivety: The Dialectic of Sincerity in Andy Smith and Tim Crouch's Work

    3.1 Post-Brechtian Meta-Theatre: all that is solid melts into air
    3.2 The Limits of Sincerity: The Author
    3.3 Conclusion

    4. Political Theatre Between Dialectics and Absurdity: Caryl Churchill's Twenty-First-Century Plays

    4.1 Dystopian Negativity: Escaped Alone
    4.2 Deconstructing the Dialectic: Here We Go
    4.3 Conclusion

    Conclusion

    Bibliography

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Brecht and Post-1990s British Drama: Dialectical Theatre Today

    Brecht and Post-1990s British Drama: Dialectical Theatre Today

    Hartl, Anja;

    45 549 Ft

    next