Time and Space in Literacy Research
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 100.00
-
47 775 Ft (45 500 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 555 Ft off)
- Kedvezményes ár 38 220 Ft (36 400 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
47 775 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2014. május 7.
- ISBN 9780415749879
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem224 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This book provides a conceptual framework and empirical examples for thinking about how time and space operate as contextual dimensions in the learning lives of students.
TöbbHosszú leírás:
Literacy researchers interested in how specific sites of learning situate students and the ways they make sense of their worlds are asking new questions and thinking in new ways about how time and space operate as contextual dimensions in the learning lives of students, teachers, and families. These investigations inform questions related to history, identity, methodology, in-school and out-of school spaces, and local/global literacies. An engaging blend of methodological, theoretical, and empirical work featuring well-known researchers on the topic, this book provides a conceptual framework for extending existing conceptions of context and provides unique and ground-breaking examples of empirical research.
"This important volume sets the grounds for reframing literacy education as a means for the institutional construction and reorganization of space and time…. [It] shows how place and time shape and influence, enable and constrain peoples’ cultural practices with texts, whether in formal institutional or community and family settings."
Allan Luke, from the Foreword
Jennifer Rowsell, Brock University, Canada. From the Afterword
TöbbTartalomjegyzék:
Foreword: Allan Luke
Introduction: Conceptualizing Past, Present, and Future Timespaces
Section 1: Timespaces and the Past in Literacy Research
Introduction
Chapter 1: Thank You, Mrs. Whitehouse: The Memory Work of One Student about His High School English Teacher, Forty Years Later
Johnny Saldaña
Chapter 2: Invoking Modalities of Memory in the Writing Classroom
Juan C. Guerra
Chapter 3: "It’s about Living Your Life": Family Time and School Time as a Resource for Meaning Making in Homes, Schools and Communities
Kate Pahl
Chapter 4: Uses of Collective Memories in Classrooms for Constructing and Taking Up Learning Opportunities
Margaret Grigorenko, Marlene Beierle, & David Bloome
Section 2: Timespaces and the Present in Literacy Research
Introduction
Chapter 5: Write on Time! The Role of Timescales in Defining and Disciplining Young Writers
Lorraine Falchi & Marjorie Siegel
Chapter 6: How Moments (and Spaces) Add up to Lives: Queer and Ally Youth Talking Together about LGBTQ-Themed Books
Mollie V. Blackburn & Caroline T. Clark
Chapter 7: Lost Voices in an American High School: Sudanese Male English Language Learners’ Perspectives on Writing
Bryan Ripley Crandall
Chapter 8: Spatializing Social Justice Research in English Education
sj Miller
Section 3: Timespaces and the Future in Literacy Research
Introduction
Chapter 9: Remixes: Time + Space in Youth Media Arts Organizations
Michelle Bass
Chapter 10: The Roles of Time and Task in Shaping Adolescents’ Talk about Texts
James S. Chisholm
Chapter 11: "After Apple Picking" and Fetal Pigs: The Multiple Social Spaces
and Embodied Rhythms of Digital Literacy Practices
Kevin M. Leander & Beth Aplin
Chapter 12: The Compression of Time and Space in Transnational Social Fields: Mobilizing the Affordances of Digital Media with Latina Students
Lisa Schwartz, Silvia Noguerón-Liu, and Norma Gonzalez
Afterword: The time-space double helix of research
Jennifer Rowsell
Több
Communication and Persuasion: Central and Peripheral Routes to Attitude Change
35 481 Ft
32 643 Ft
SGB V: Gesetzliche Krankenversicherung
61 797 Ft
Handbuch Industrie 4.0 Bd.2: Automatisierung
62 208 Ft
54 743 Ft