• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Science Review Article: An Opportune Genre in the Construction of Science

    The Science Review Article by Noguchi, Judy;

    An Opportune Genre in the Construction of Science

    Sorozatcím: Linguistic Insights; 17;

      • Kiadói listaár EUR 104.20
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        43 216 Ft (41 159 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma Neuausg., New edition
    • Kiadó Peter Lang
    • Megjelenés dátuma 2006. január 1.

    • ISBN 9783039104260
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem282 oldal
    • Méret 15x150x220 mm
    • Súly 390 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This volume presents the science review article as an opportune genre for introducing rhetorical diversity into scientific communities. First, it discusses the theoretical issues involved in applying the notion of a discourse community to that of an international science discourse community and examines the practical issues faced by writers who must use a language system that is not their mother tongue in order to become active participants. The review article is argued to be important in shaping the views of scientific discourse communities. Next, based on specialist informant and linguistic findings, review articles are classified into four different types according to their focus: history, status quo, theory/model or issue. Finally, practical suggestions for teaching how to write a review article are offered based on a framework of Moves and Steps, which can be expanded to the teaching of other genres.

    «Noguchi's text is well organized, meticulously researched, and replete with authentic examples of nonnative English writing in the science review article genre. [...] Noguchi has done an enviable job making her book appealing while not watering down the hefty abstract concepts on which her study is based. [...] For researchers and instructors working with nonnative English speaking science professionals, this text is full of original insights, persuasive arguments and revealing examples that could inform their continuing research and teaching. For a wider English teaching audience, Noguchi still has much to offer as a writer and expert in her field.» (Nathaniel Carney, TESL-EJ)

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Contents: Discourse communities and scientific genres - The science review article and its place in the discourse community - Construction of knowledge - English for specific purposes - Genre analysis - Corpus linguistics.

    Több