• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Racialized Experiences of Asian American Teachers in the US: Applications of Asian Critical Race Theory to Resist Marginalization

    The Racialized Experiences of Asian American Teachers in the US by Kim, Jung; Hsieh, Betina;

    Applications of Asian Critical Race Theory to Resist Marginalization

    Sorozatcím: Routledge Research in Race and Ethnicity in Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Drawing on in-depth interviews, this text examines how Asian American teachers in the US have adapted, persisted, and resisted racial stereotyping and systematic marginalization throughout their educational and professional pathways.

    Több

    Hosszú leírás:

    Drawing on in-depth interviews, this text examines how Asian American teachers in the US have adapted, persisted, and resisted racial stereotyping and systematic marginalization throughout their educational and professional pathways.



    Utilizing critical perspectives combined with tenets of Asian Critical Race Theory, Kim and Hsieh structure their findings through chapters focused on issues relating to anti-essentialism, intersectionality, and the broader social and historical positioning of Asians in the US. Applying a critical theoretical lens to the study of Asian American teachers demonstrates the importance of this framework in understanding educators’ experiences during schooling, training, and teaching, and in doing so, the book highlights the need to ensure visibility for a community so often overlooked as a "model minority", and yet one of the fastest growing racial groups in the US.



    This text will benefit researchers, academics, and educators with an interest in the sociology of education, multicultural education, and teachers and teacher education more broadly. Those specifically interested in Asian American history and the study of race and ethics within Asian studies will also benefit from this book.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1: Introduction: Framing the Experiences of Asian American Educators



    2: Asianization and Educational Experiences of Racialization and Marginalization  



    3: Considering Asian American Transnational Contexts: Immigration, Generations, and Identities in Education



    4: Re-Constructive History: Missing Asian American Stories and Voices in American Curricula and Classrooms



    5: Strategic Anti-Essentialism: Balancing Ethnic Identity and Pan-Ethnic Solidarity



    6: Intersectionality and Asian American educators’ Experiences of Oppression Along Multiple Axes of Their Identities



    7: Commitment to Social Justice: Conscientization and Action



    8: Story, Theory, and Praxis: How Our Stories Can Change Our Classrooms

    Több