• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Imagination of Early Childhood Education

    The Imagination of Early Childhood Education by Morgan, Harry;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 74.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        35 353 Ft (33 670 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 7 071 Ft off)
      • Kedvezményes ár 28 283 Ft (26 936 Ft + 5% áfa)

    35 353 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Praeger
    • Megjelenés dátuma 1999. június 30.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9780897895941
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem272 oldal
    • Méret 234x155 mm
    • Súly 595 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book informs students and scholars of early childhood education about the vital influences that imagination in preschool education has exerted upon the lives of various populations. It explores the deeper imaginations of scholars of philosophy and theory, and describes how their work has found its way into present-day classroom practices. The imagination of early philosophers, writers, and teachers, like Aesop, Plato, Socrates, Rousseau, and Locke, are considered in terms of how they affected the theories of Comenius, Oberlin, Pestalozzi, Froebel, Montessori, Freud, Piaget, and Erikson. These thinkers are integrated throughout the text in their proper historical and philosophical periods.

    A steady stream of white poor from Europe, and blacks from southern plantations, created an overwhelming poverty population in our cities in the late 1800s and early 1900s. Newly transplanted families were aided by kindergarten philanthropists who contributed and raised funds for nursery schools and food programs in settlement houses. These neighborhood centers, first imagined by Jacob Riis and Jane Addams, were copied by various community institutions including churches and soon gave shelter to the first kindergartens and nursery schools. Childcare for poor immigrant families was championed by people like the Peabody sisters, Susan Blow, Horace Mann, Ralph Waldo Emerson, Lucy Wheelock, William T. Harris, Maria Kraus-Boelte, Matilda Kriege, Henry Barnard, and Pauline Agassiz Shaw, just to name a few. This book also reports on the work of Itard and Sicard, who inspired Maria Montessori in their dedicated work with children of the impoverished and learning disabled. An extensive reference list is provided for advanced scholarly exploration.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction
    Historical Imagination
    Philosophical Imagination
    Theoretical Imagination
    Curriculum Imagination
    Montessori Imagination
    The Imagination of Literature
    Conclusion
    Selected Bibliography
    Index

    Több