-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 26.99
-
12 894 Ft (12 280 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 579 Ft off)
- Kedvezményes ár 10 315 Ft (9 824 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
12 894 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2017. március 23.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781472589552
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem200 oldal
- Méret 232x152x6 mm
- Súly 320 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 21 bw illus 180
Kategóriák
Hosszú leírás:
Clothes are inherently geographical objects, yet few of us consider the social and economic significance of their journey from design to production to consumption. The Geographies of Fashion is the first in-depth study of fashion economies from a geographer's perspective, exploring the complex relationship between our attachment to the clothes we own, love and desire, and their geographic and economic ties.
How far does a garment physically travel from factory to wardrobe? How do clothes come to have social or economic value and who or what creates it? What are the geographies of fashion and how do they interact with one another? This ground-breaking book powerfully reframes fashion spaces, from the body to the city, digital or virtual space to material production, positioning fashion at the centre of contemporary culture and collective identities.
Combining contemporary theoretical approaches with a cutting-edge analysis of international fashion brands and institutions including Maison Martin Margiela, Zara, Louis Vuitton, ASOS and Savile Row, The Geographies of Fashion is essential reading for students of fashion, geography and related disciplines including sociology, architecture and design.
Tartalomjegyzék:
1. Figuring out the Geographies of Fashion
2. Fashioning the Global City: Architecture and the Building of Fashion Space
3. Fast Fashion, Global Spaces and Bio-commodification
4. Slow Fashion and Investment Consumption
5. Luxury Fashion: Flagships, Singularity and the Hidden Art of Value Creation
6. Possessed: Evocative Objects, Materiality and Meaning
7. Soft:Ware:Wear:Where: Convergence, Disintermediation and Virtual Fashion Worlds
Bibliography
Index