• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Digital Gaming Handbook

    The Digital Gaming Handbook by Dillon, Roberto;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Covers state-of-the-art in video and digital game research and development from traditional to emerging elements of gaming across multiple disciplines.

    Több

    Hosszú leírás:

    The Digital Gaming Handbook covers the state-of-the-art in video and digital game research and development, from traditional to emerging elements of gaming across multiple disciplines. Chapters are presented with applicability across all gaming platforms over a broad range of topics, from game content creation through gameplay at a level accessible for the professional game developer while being deep enough to provide a valuable reference of the state-of-the-art research in this field.


    Key Features:




    • International experts share their research and experience in game development and design



    • Provides readers with inside perspectives on the cross-disciplinary aspects of the industry



    • Includes retrospective and forward-looking examinations of gaming


    Editor:


    Dr. Roberto Dillon is a leading game studies educator with more than 15 years of experience in the field of game design and development.


    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part 1 Game Analysis, Player Experience, and Accessibility


    Chapter 1 ◾ Analyzing Games with the AGE and 6-11


    Frameworks 3


    Roberto Dillon


    Chapter 2 ◾ Designing Player Interdependence to


    Enhance Players’ Social Experience in


    Multiplayer Games 19


    Katharina Emmerich


    Chapter 3 ◾ Game Accessibility: Getting Started 37


    Thomas Westin, Ian Hamilton and Barrie Ellis


    Part 2 Gamification and Serious Games


    Chapter 4 ◾ Gamification for Good: Addressing Dark


    Patterns in Gamified UX Design 53


    Ole Goethe


    Chapter 5 ◾ The Social Media Game? How Gamification


    Shapes Our Social Media Engagement 63


    Dayana Hristova, Suzana Jovicic, Barbara Goebl and


    Thomas Sluneck


    Chapter 6 ◾ Games for Health 95


    Andrés Adolfo Navarro-Newball


    Part 3 Game Design, Level Design, and Storytelling


    Chapter 7 ◾ Free to Play Mobile Game Design


    Fundamentals 117


    Simon Rozner


    Chapter 8 ◾ Evergreen Game Design Principles 127


    Roberto Dillon


    Chapter 9 ◾ Architectural Spaces and Level Design in


    Modern Games 141


    Christopher W. Totten


    Chapter 10 ◾ Encouraging and Rewarding Repeat Play


    of Storygames 163


    Alex Mitchell


    Part 4 Game Development and Technology


    Chapter 11 ◾ How We Make Mobile Work: An Indie


    Perspective 185


    James Barnard


    Chapter 12 ◾ The Development and UI Design of


    an Interactive Game Map 199


    Tomasz Zawadzki, Korneliusz Warszawski, Slawomir Krezel


    and Slawomir Nikiel


    Chapter 13 ◾ Challenges in Designing and Implementing


    a Vector-Based 2D Animation System 245


    Jie Jiang, Hock Soon Seah, Hong Ze Liew, and Quan Chen


    Chapter 14 ◾ Best Practices for Pixel Art 275


    Cindy Lee


    Contents ◾ vii


    Chapter 15 ◾ Making Sound Decisions in Game Audio 287


    Gwen Guo


    Chapter 16 ◾ Making It Real 303


    Andre Pong and Justin Ng


    Chapter 17 ◾ Player Locomotion in Virtual Reality Games 313


    Andrey Krekhov and Katharina Emmerich


    Chapter 18 ◾ Working Everywhere and Nowhere.


    A Practical Guide to the Virtual Office 331


    Allan Simonsen


    Part 5 Game History, Society, and Culture


    Chapter 19 ◾ A Short Summary of Mobile Games’ History 341


    Simon Rozner


    Chapter 20 ◾ Retrogaming as a Form of Digital


    Preservation: A Cultural and Technological


    Approach 359


    Marco Acc ordi Rick ards, Micaela Romanini and


    Guglielmo De Gregori


    Chapter 21 ◾ Diversity in Games: How and Why? 383


    Alayna Cole

    Több