• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Cambridge Handbook of Learner Corpus Research

    The Cambridge Handbook of Learner Corpus Research by Granger, Sylviane; Gilquin, Gaëtanelle; Meunier, Fanny;

    Sorozatcím: Cambridge Handbooks in Language and Linguistics;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 139.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        66 407 Ft (63 245 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 641 Ft off)
      • Kedvezményes ár 59 767 Ft (56 921 Ft + 5% áfa)

    66 407 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2015. október 1.

    • ISBN 9781107041196
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem761 oldal
    • Méret 253x185x35 mm
    • Súly 1610 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 16 b/w illus. 24 tables
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    An accessible and comprehensive survey of a fast-growing field, this Handbook explores the many interdisciplinary applications of learner corpus research.

    Több

    Hosszú leírás:

    The origins of learner corpus research go back to the late 1980s when large electronic collections of written or spoken data started to be collected from foreign/second language learners, with a view to advancing our understanding of the mechanisms of second language acquisition and developing tailor-made pedagogical tools. Engaging with the interdisciplinary nature of this fast-growing field, The Cambridge Handbook of Learner Corpus Research explores the diverse and extensive applications of learner corpora, with 27 chapters written by internationally renowned experts. This comprehensive work is a vital resource for students, teachers and researchers, offering fresh perspectives and a unique overview of the field. With representative studies in each chapter which provide an essential guide on how to conduct learner corpus research in a wide range of areas, this work is a cutting-edge account of learner corpus collection, annotation, methodology, theory, analysis and applications.

    'A fantastic book - very comprehensive, with all the advantages of a common layout for each chapter, but also benefiting from the unique and individual insights of experts in the subject.' Susan Hunston, University of Birmingham

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction: learner corpus research - past, present and future Sylviane Granger, Ga&&&235;tanelle Gilquin and Fanny Meunier; Part I. Learner Corpus Design and Methodology: 2. From design to collection of learner corpora Ga&&&235;tanelle Gilquin; 3. Learner corpus methodology Marcus Callies; 4. Learner corpora and psycholinguistics Philip Durrant and Anna Siyanova-Chanturia; 5. Annotating learner corpora Bertus van Rooy; 6. Speech annotation of learner corpora Nicolas Ballier and Philippe Martin; 7. Error annotation systems Anke L&&&252;deling and Hagen Hirschmann; 8. Statistics for learner corpus research Stefan Th. Gries; Part II. Analysis of Learner Language: 9. Learner corpora and lexis Tom Cobb and Marlise Horst; 10. Learner corpora and phraseology Signe Oksefjell Ebeling and Hilde Hasselg&&&229;rd; 11. Learner corpora and grammar Tom Rankin; 12. Learner corpora and discourse JoAnne Neff-van Aertselaer; 13. Learner corpora and pragmatics Nina Vyatkina and Joseph Cunningham; Part III. Learner Corpus Research and Second Language Acquisition: 14. Second language acquisition theory and learner corpus research Florence Myles; 15. Transfer and learner corpus research John Osborne; 16. Learner corpora and formulaic language in second language acquisition research Nick C. Ellis, Rita Simpson-Vlach, Ute R&&&246;mer, Matthew Brook O'Donnell and Stefanie Wulff; 17. Developmental patterns in learner corpora Fanny Meunier; 18. Variability in learner corpora Annelie &&&196;del; 19. Learner corpora and learning context Joybrato Mukherjee and Sandra G&&&246;tz; Part IV. Learner Corpus Research and Language Teaching: 20. The learner corpus as a pedagogic corpus Angela Chambers; 21. Learner corpora and language for academic and specific purposes Lynne Flowerdew; 22. The contribution of learner corpora to reference and instructional materials design Sylviane Granger; 23. Learner corpora and language testing Fiona Barker, Angeliki Salamoura and Nick Saville; Part V. Learner Corpus Research and Natural Language Processing: 24. Learner corpora and natural language processing Detmar Meurers; 25. Automatic grammar- and spell-checking for language learners Claudia Leacock, Martin Chodorow and Joel Tetreault; 26. Learner corpora and automated scoring Derrick Higgins, Chaitanya Ramineni and Klaus Zechner; 27. Learner corpora and native language identification Scott Jarvis and Magali Paquot.

    Több