Teaching Social Justice Using Postcolonial Texts
Encountering Pedagogies of Discomfort in Practice
Sorozatcím: Sustainable Development Goals Series;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 171.19
-
71 001 Ft (67 620 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 200 Ft off)
- Kedvezményes ár 56 801 Ft (54 096 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
71 001 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 2023
- Kiadó Springer International Publishing
- Megjelenés dátuma 2023. július 29.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783031348303
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem147 oldal
- Méret 254x178 mm
- Súly 525 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk XIX, 147 p. 11 illus., 10 illus. in color. Illustrations, black & white 482
Kategóriák
Hosszú leírás:
This book explores how teachers can re-examine their emotional investments in enacting dominant settler values through changing their text selection and teaching practices. Based on a longitudinal qualitative research study conducted by a national team of literacy scholars in collaboration with practicing literacy teachers at eight sites across Canada, the book investigates how groups of teachers, working collaboratively in inquiry groups, develop and implement curriculum to promote their own and their students’ understandings of social justice in postcolonial and settler spaces. In particular, the book highlights the rich and dynamic landscape of postcolonial authors, illustrators and texts, the development of culturally- sensitive curricula, and critical pedagogies possible in addressing contemporary and historical issues, both local and global.
This book is primarily of interest to literacy scholars, literacy instructors (teacher educators) in teacher education programs,educational leaders, practicing teachers from the K-12 spectrum, and school district staff and policy makers with responsibilities for or interests in the potential of literacy and literature engagement for social justice education. The book is also be of interest to postsecondary educators and teacher educators wishing to use literature in social justice, anti-racist, and anti-oppressive courses.
Több
Tartalomjegyzék:
Introduction.- Keeping our ideals: Teaching literature with decolonization at heart.- Challenging the taken for granted.- Stepping into the discomfort zone: Exploring tensions and possibilities for social justice teaching with postcolonial children’s literature.- Towards Indigenous reconciliation: Transformative dialogues and pedagogies.- Analyzing pedagogical practices for social justice in a multi-age class.- Complicating empathy: An ‘educational’ journey toward ethical responsibilities, subjectification and reconciliation.- “Rupture of the Ordinary”: Engaging Students in Complicated Conversations through Postcolonial Literature.- Student voice in the context of “socially just” education.- “I Don’t Know What They Think Until They Talk”: Exploring the Place of Talk in Elementary and Secondary Classrooms.- Afterword.
Több
Imaging of Infection and Inflammation, An Issue of PET Clinics: An Issue of PET Clinics
23 221 Ft
20 203 Ft
Talk About
6 205 Ft
5 275 Ft