• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Teaching Performance: A Philosophy of Piano Pedagogy

    Teaching Performance: A Philosophy of Piano Pedagogy by Swinkin, Jeffrey;

    Sorozatcím: Contemporary Philosophies and Theories in Education; 7;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 53.49
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        22 184 Ft (21 128 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 437 Ft off)
      • Kedvezményes ár 17 748 Ft (16 902 Ft + 5% áfa)

    22 184 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma Softcover reprint of the original 1st ed. 2015
    • Kiadó Springer International Publishing
    • Megjelenés dátuma 2016. október 15.
    • Kötetek száma 1 pieces, Previously published in hardcover

    • ISBN 9783319359335
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Lásd még 9783319125138
    • Terjedelem229 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 3869 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XXI, 229 p. 58 illus., 8 illus. in color. Illustrations, black & white
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    How can the studio teacher teach a lesson so as to instill refined artistic sensibilities, ones often thought to elude language? How can the applied lesson be a form of aesthetic education? How can teaching performance be an artistic endeavor in its own right? These are some of the questions Teaching Performance attempts to answer, drawing on the author's several decades of experience as a studio teacher and music scholar.

    The architects of absolute music (Hanslick, Schopenhauer, and others) held that it is precisely because instrumental music lacks language and thus any overt connection to the non-musical world that it is able to expose essential elements of that world. More particularly, for these philosophers, it is the density of musical structure—the intricate interplay among purely musical elements—that allows music to capture the essences behind appearances. By analogy, the author contends that the more structurally intricate and aesthetically nuanced a pedagogical system is, the greater its ability to illuminate music and facilitate musical skills. The author terms this phenomenon relational autonomy. Eight chapters unfold a piano-pedagogical system pivoting on the principle of relational autonomy. In grounding piano pedagogy in the aesthetics of absolute music, each domain works on the other. On the one hand, Romantic aesthetics affords pedagogy a source of artistic value in its own right. On the other hand, pedagogy concretizes Romantic aesthetics, deflating its transcendental pretentions and showing the dichotomy of absolute/utilitarian to be specious.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments.- Preface.- 1. Introduction.- PART 1. Aesthetic Ideology.- PART 2. Methodology.- PART 3. Praxis.- 8. Conclusion: Pedagogy as Art.- Index.

    Több