• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Social Development, Social Inequalities, and Social Justice

    Social Development, Social Inequalities, and Social Justice by Wainryb, Cecilia; Smetana, Judith G.; Turiel, Elliot;

    Sorozatcím: Jean Piaget Symposia Series;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 54.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        26 271 Ft (25 020 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 254 Ft off)
      • Kedvezményes ár 21 017 Ft (20 016 Ft + 5% áfa)

    26 271 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Psychology Press
    • Megjelenés dátuma 2012. november 28.

    • ISBN 9780415651769
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem266 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 500 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This volume considers previously separate bodies of research on social justice, social equality, and social development. Eminent scholars from a variety of disciplines discuss the latest research to help us understand the relation between social inequalities and social development. In so doing, the book documents the powerful ways that social inequalities frame development and explores the conflicts that arise in the context of these inequalities. It illustrates how people around the world make judgments about these conditions and how they resist or change the practices they deem unjust. By bringing together these perspectives, the editors hope to demonstrate how understanding social development carries with it the possibility of change and social justice.


    The book considers processes of social development. It examines Piaget’s ideas about morality and relates them to children’s thinking about social rights. An interdisciplinary review of research from developmental, social, and health psychology, social policy, anthropology, and philosophy, follows this introduction. Each contributor examines the historical, developmental, and social processes that influence beliefs regarding social justice and equality and the consequences of living in conditions of injustice. The book considers:



    • Inequalities in educational and health care opportunities.

    • Unequal rights and harassment and their effects on minorities.

    • The hardships and inequalities encountered by women.

    Intended for researchers and advanced students in developmental, social, cultural, and health psychology, policy, anthropology, and philosophy interested in a world that is socially just.



    "The issues the authors write about in the book are of great importance. The research, philosophy, and recommendations found inside the book's chapters deserve careful consideration by anyone interested in social development and social justice." - Robert W. Howard - PsycCritiques

    Több

    Tartalomjegyzék:

    E.Turie, The Trouble With the Ways Morality is Used and How They Impede Social Equality and Social Justice. C.C. Helwig, The Moral Judgment of the Child Reevaluated: Heteronomy, Early Morality, and Reasoning about Social Justice and Inequalities. E.Zigler,S. J. Styfco, America's Head Start Program: An Effort for Social Justice. J. Gills, K.Schmukler, M. Azmitia,F. Crosby, Affirmative Action and Ethnic Minority University Students: Enlarging Pipelines to Support Services. E. Goodman, N.E. Adler, The Biology of Social Justice: Linking Social Inequalities and Health in Adolescence. S. Horn, Leaving LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual, and Transgender) Students Behind: Schools, Sexuality, and Rights. C. Good ,J. Aronson, The Development of Stereotype Threat: Consequences for Educational and Social Equality. U.Wikan, Honor, Truth, and Justice. M. Nussbaum, In Defense of Universal Values.

    Több