School Leadership for Democratic Education in South Africa
Perspectives, Achievements and Future Challenges Post-Apartheid
Sorozatcím: Routledge Research in Educational Leadership;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2021. július 30.
- ISBN 9780367639327
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem286 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 9 Illustrations, black & white; 9 Line drawings, black & white 174
Kategóriák
Rövid leírás:
School Leadership for Democratic Education in South Africa explores the democratization and modernization of education in South Africa, analysing the state of school leadership in South African schools from the time of the new democratic education dispensation in 1994 to the present day.
TöbbHosszú leírás:
School Leadership for Democratic Education in South Africa explores the democratization and modernization of education in South Africa, analyzing the state of school leadership in South African schools from the time of the new democratic education dispensation in 1994 to the present day.
The book maps out what the future of education in South Africa could look like and explores the most conducive educational environments for change in South African schools. It adopts a critical approach to analyzing leadership and management in the context of school governance, school effectiveness, teacher development, multiculturalism and equity in education. Contributions explore the democratization and modernization of education in South Africa through examining different perspectives, achievements and challenges, and also consider issues around access to technology, language policy and the curriculum along with new literature on selected aspects of leadership.
This book will be of great interest for researchers, scholars, and students in the fields of educational leadership, sociology of education, and teacher education.
TöbbTartalomjegyzék:
- Conceptualizing leadership and school leadership in a democratic South Africa: an evolving leadership perspective
- School leadership and governance
- School effectiveness and improvement in a South African school context
- School leadership and teacher appraisal, performance and professional development in South African schools
- School leadership within a unionized school environment : a structural-Marxist analysis perspective
- School leadership and teacher leadership: the role of distributed leadership towards teacher leaders
- Managing and leading multiculturalism and multilingualism in a democratic school environment LDN Tlale
- School leadership and curriculum management for quality teaching and learning by school management teams
- Managing inclusive schools in South African schools: a transformational leadership perspective
- Leading schools as centers of technological practice
- Legal framework for the status of school leaders in South Africa
- School leadership and learner discipline
- School Leadership and Financial Management
- School leadership and gender
- Conclusion
R. Mestry
M.I. Xaba
R Mestry & T Makoelle
M Tshelane
VT Zengele
TM Makoelle
T.I Mogashoa
T. Makhalemele & T.M. Makoelle
P. Naidoo & K. Rasool
P. du Plessis
P du Plessis
R. Mestry
LDN Tlale
Több