• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Religious Education Politics, the State, and Society

    Religious Education Politics, the State, and Society by Jödicke, Ansgar;

    Sorozatcím: Religion in der Gesellschaft; 35;

      • Kiadói listaár EUR 35.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 516 Ft (13 825 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Ergon
    • Megjelenés dátuma 2013. január 1.

    • ISBN 9783899139549
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem216 oldal
    • Méret 230x159x17 mm
    • Súly 397 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    The state's religious education policies are part of the public negotiation of the role of religion in society. During the second half of the twentieth century, the state's education policy has been increasingly influential in the realm of religious education in schools. This development is instructive for the social analysis of religion in contemporary societies for two reasons: First, it offers insights into the politics of religion, and second, it reveals that the state's decisions on school politics touch on religious issues.The authors of this volume analyse the social significance of the state's activities concerning school religious education classes. The contributions deal with case studies from Armenia, Denmark, Germany, France, Italy, Iran, Canada, Sweden, Switzerland and Turkey. The authors scrutinise three aspects of the state's politics: First, the role of the state's politics of religion; second, the attitude and reaction of religious communities towards the state's policies; and third, the influence of public religion-and-state discourses on the religious education politics.

    Több