• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Recreating Built Heritage for Cities: Creating Accurate HBIM 3D Buildings for Use in Unreal Engine 5

    Recreating Built Heritage for Cities by Wilson, Dr. Deborah;

    Creating Accurate HBIM 3D Buildings for Use in Unreal Engine 5

      • 12% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 64.19
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        27 094 Ft (25 804 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 12% (cc. 3 251 Ft off)
      • Kedvezményes ár 23 843 Ft (22 708 Ft + 5% áfa)

    27 094 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma First Edition
    • Kiadó Apress
    • Megjelenés dátuma 2025. szeptember 27.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9798868817717
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem413 oldal
    • Méret 254x178 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XXII, 413 p. 413 illus., 361 illus. in color.
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    "

    Create historic 3D building models with Heritage Building Information Modelling (HBIM) and industry standard 3D modelling software to use in Unreal Engine 5. Reconstructing vintage buildings back to their original form is becoming a growth area, especially for Heritage Tourism and Virtual Tourism. This book crosses different architectural periods and will show you how to embed heritage data with Autodesk Revit and Autodesk 3DS Max.

    You?ll first look at how a building?s styling has changed with time to gain an understanding of its cultural heritage evolution. The book then details how to present those buildings within their city using UE5 and how to create portals for users to step through time and view the different architectural changes made by the ?owners? of the time and why.

    You?ll also learn why certain software should be used, and the research required to reconstruct heritage buildings/spaces of significance is provided. Case studies, including real-world applications, help to illustrate the practical applications of methods and processes discussed. Visual aids and illustrations/renders are included to enhance the understanding of the processes. Recreating Built Heritage for Cities is your one-stop guide to digitally recreating and preserving HBIM 3D buildings.

    What You Will Learn

    • Create heritage buildings in Autodesk Revit
    • Explore importing historically accurate buildings to Unreal Engine 5
    • Find out how to use HBIM within Unreal Engine 5

    Who This Book Is For

    Architects, historians, urban planners, heritage enthusiasts, virtual technologists, and film/game professionals with no to little experience with Autodesk Maya and/or UE5 will find the book beneficial for recreating 3d worlds/environments.

    "

    Több

    Tartalomjegyzék:

    "

    Chapter 1: What is HBIM?.- Chapter 2: History and Benefits of HBIM.- Chapter 3: Creating an HBIM 3D Model for a City Across Different Eras.- Chapter 4: Step One: Data Collection.- Chapter 5: Step Two: Pre-Processing.- Chapter 6: Step Three: Building the 3D Model.- Chapter 7: Step Four: Adding Context.- Chapter 8: Step Five: Post-Processing and Analysis.- Chapter 9: Conclusion.

    "

    Több