• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Reckoning with the Past: Teaching History in Northern Ireland

    Reckoning with the Past by Smith, Margaret Eastman;

    Teaching History in Northern Ireland

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 94.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        44 908 Ft (42 770 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 982 Ft off)
      • Kedvezményes ár 35 927 Ft (34 216 Ft + 5% áfa)

    44 908 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    With Northern Ireland as her focal point, Margaret E. Smith examines how group narratives are used in the field of history education to address both future conflict prevention and post-conflict rebuilding. Smith explores how divided societies can use educational textbook reform to reconcile a narrative that treats shared group histories as mutually exclusive. Northern Ireland is an ideal case study, in part, because they have been working on revising history teaching in schools, museums, and local history societies since the 1970s. Learning from this process, Smith encourages us to acknowledge that societal change does not occur over night-Smith proposes a stage theory of incremental change-and a vision for building educational reform directly into brokered peace treaties. This synthetic approach recognizes how difficult it can be to work with groups that feel threatened by difference but also underscores the importance of finding practical ways to move two conflicted groups to a place where their mentalities can be intertwined into a joint story.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1 Preface: Intervening in the Cycle of Conflict
    Part 2 The Broader Perspective
    Chapter 3 Nationalism and History Teaching
    Chapter 4 The Tenacious Hold of Historical Memory
    Part 5 Northern Ireland
    Chapter 6 A Brief History of the Northern Ireland Conflict
    Chapter 7 Narratives, Explanations, and Intervention Strategies
    Chapter 8 Education in Ireland and Northern Ireland: 1537-1972
    Chapter 9 The Education System Responds to the Troubles
    Part 10 Partisan Prescriptions
    Chapter 11 Domination and Empowerment
    Part 12 Cosmopolitan Prescriptions
    Chapter 13 History as Process
    Chapter 14 The Common History Curriculum and its Discontents
    Chapter 15 Fragmenting Rigid Identifications
    Chapter 16 Education for Citizenship
    Part 17 Neo-Pluralist Prescriptions
    Chapter 18 Parity of Esteem
    Chapter 19 Frontier of Discovery

    Több