Reckoning with the Past
Teaching History in Northern Ireland
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 94.00
-
44 908 Ft (42 770 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 982 Ft off)
- Kedvezményes ár 35 927 Ft (34 216 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
44 908 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2004. december 21.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9780739107980
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 237.74x177.29x24.892 mm
- Súly 562 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
With Northern Ireland as her focal point, Margaret E. Smith examines how group narratives are used in the field of history education to address both future conflict prevention and post-conflict rebuilding. Smith explores how divided societies can use educational textbook reform to reconcile a narrative that treats shared group histories as mutually exclusive. Northern Ireland is an ideal case study, in part, because they have been working on revising history teaching in schools, museums, and local history societies since the 1970s. Learning from this process, Smith encourages us to acknowledge that societal change does not occur over night-Smith proposes a stage theory of incremental change-and a vision for building educational reform directly into brokered peace treaties. This synthetic approach recognizes how difficult it can be to work with groups that feel threatened by difference but also underscores the importance of finding practical ways to move two conflicted groups to a place where their mentalities can be intertwined into a joint story.
TöbbTartalomjegyzék:
Chapter 1 Preface: Intervening in the Cycle of Conflict
Part 2 The Broader Perspective
Chapter 3 Nationalism and History Teaching
Chapter 4 The Tenacious Hold of Historical Memory
Part 5 Northern Ireland
Chapter 6 A Brief History of the Northern Ireland Conflict
Chapter 7 Narratives, Explanations, and Intervention Strategies
Chapter 8 Education in Ireland and Northern Ireland: 1537-1972
Chapter 9 The Education System Responds to the Troubles
Part 10 Partisan Prescriptions
Chapter 11 Domination and Empowerment
Part 12 Cosmopolitan Prescriptions
Chapter 13 History as Process
Chapter 14 The Common History Curriculum and its Discontents
Chapter 15 Fragmenting Rigid Identifications
Chapter 16 Education for Citizenship
Part 17 Neo-Pluralist Prescriptions
Chapter 18 Parity of Esteem
Chapter 19 Frontier of Discovery